Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Ventelo

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2006-11-02, 12:34 #11
robaino robaino är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2005
Inlägg: 227
robaino robaino är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2005
Inlägg: 227
Verkar var nyhetstorka på orten! Skriva en helsida om en växel som inte fungerar?!?

Be dom gå in på PTS hemsida, där är information så dom kan fylla sin tidning i 1000 år.
robaino är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-11-02, 14:08 #12
rocky rocky är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: May 2006
Inlägg: 824
rocky rocky är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: May 2006
Inlägg: 824
Vi har Ventelo, gamla RSLCOM, vi har inkommande via Telia och utgående via Ventelo och det har funkat jävligt bra i 4-5 år nu. Billigt också. Vi har en 5 växelslinje men nu håller jag på att byta till Asterisk och vi ska antagligen slita ut gamla telia växeln om det här fungerar bättre.
rocky är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-11-02, 18:43 #13
Polis_ttt Polis_ttt är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2006
Inlägg: 219
Polis_ttt Polis_ttt är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2006
Inlägg: 219
vi kör ventelo på vårt ena kontor, vilket funkar helt ok fast inte bra. Vi har fortfarande kvar abb hos telia pga deras smidiga isdn-möjligheter som vi använder till de fasta telefonerna men har förvalet hos ventelo. Det mest spännande med denna kombination är ju alla båda leverantörerna alltid börjar med att skylla på varandra, så vet man inte alls vad felet är när man ringer supporten så kan man ringa i en cirkel. Men överlag så funkar det väldigt bra, händer dock att de strular i deras växlar, vilket innebär att man måste ringa över telias prefix för att komma ut på linjen ibland, men förekommer inte ofta, 3-5ggr per år, i någon/några timmar, men väldigt störande och inte direkt så bra. Men annars är det bra på att leverera och håller bra priser.

Måste också berömma deras motto, att kundtjänst ska vara direkt, det är underbart, någon som svarar och kopplar vidare (istället för att man ska trycka 1,2,3 etc.) dvs svar direkt, koppling, sen telefonkö som hos alla andra
Polis_ttt är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-11-06, 11:09 #14
krisse111 krisse111 är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Sep 2006
Inlägg: 8
krisse111 krisse111 är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Sep 2006
Inlägg: 8
Jag håller med om att supporten är suverän! Vi har egen kontaktperson som alltid svarar under arbetstid och ställer upp till 100%. Det hjälper dock inte mot att Ventelo som leverantör ger oss en telefonilösning som inte håller måttet.

Både vi och våra hyresgäster i växlen blir helt stillastående om telefonerna inte fungerar. Hade detta problemet bara inträffat en gång så hade det inte varit några bekymmer alls! Detta händer dock extremt ofta! Vi har en reklamation liggandes hos ventelo och innan den ens blivit behandlad så blir vi drabbade igen. Varje missöde från ventelo kostar oss ett antal tusen i förlorade intäkter samt löner till personal som försörjer sig som säljare och jobbar mot provision.

Anledningen till att vi vill ha dålig publicitet för ventelo är att vi gett dem ett ultimatum, häv vårt avtal o kompensera oss eller hamna i tidningen. Det är ingen växel som inte fungerar utan det är en leverantör som inte kan leva upp till vad de lovat.

Jag säger inte att Ventelo överlag är skit jag berättar bara vad jag råkat ut för och jag misstänker att de har en drös andra missnöjda kunder också.

Mitt tips är: Byt till Tele2, de är en större operatör som enligt min mening har koll på läget och dessutom har bra mobillösningar.
krisse111 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-11-24, 17:10 #15
f_b f_b är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2006
Inlägg: 54
f_b f_b är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2006
Inlägg: 54
Jag upptäckte precis en finess med Ventelos företagsabonnemang. Det är att om man säger upp avtalet före utgångstiden så får man betala 295kr+moms för varje månad man har kvar fram till avtalstidens slut, istället för deras normala pris 99kr/månad för den avtalstyp som vi hade.

Nu har jag inte kollat upp om andra operatörer har liknande upplägg, men rent spontant kändes det lite... ovanligt.
f_b är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-11-24, 18:42 #16
Kalledoo Kalledoo är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 166
Kalledoo Kalledoo är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 166
Skriver inte allt för ofta här, men i denna tråden kunde jag inte låta bli.. Fick en försäljare på tråden ( privat ) som ville sälja en rabatt?? Japp han var fast besluten att det var en rabatt han sålde trots upprepad frågeställning om detta.

Istället för att låta malet gå på så frågade jag snabbt vad företaget hette som försökte sälja mig denna rabatt( han presenterade alltså inte företagsnamnet från början ). När jag då via namnet ( Ventelo ) insåg att det var ett simpelt teleabbonemang han ville sälja till mig så frågade jag varför han inte sa detta från början.

Slutsatsen av samtalet var att det inte stod så i hans manuscript.. Ja kort sagt det måste varit den absolut i särklass sämsta försäljare jag haft att göra med.

Är själv säljare, dock b2b, så jag brukar försöka ha hyffsat tålamod med dem. Denna gosse bad jag dock att inte ringa igen.
Kalledoo är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 02:12.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017