FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Fick följande priser av SEB/Euroline för inlösen:
Svenska kort Visa Pris per trans: 2,55:- Rörligt pris per trans. 2,30% Mastercard Pris per trans: 2,75:- Rörligt pris per trans. 2,50% Utländska kort Visa Pris per trans: 2,75:- Rörligt pris per trans. 2,50% Mastercard Pris per trans: 2,95:- Rörligt pris per trans. 2,75% Hur verkar priserna? Ska det verkligen vara rörligt pris per trans. vid handel med svenska kort? Fick inga uppgifter om anslutningsavgift, antar att det inte är någon. Någon som har erfarenheter från SEB som företagskund? Är deras tjänster bra? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Nykomling
|
Det beror lite på hur många transaktioner du beräknas ha. Jag skulle kunna tänka mig att det är en förhandlingsfråga. Procenten kan man få bort, samt få ner priset på varje transaktion. Jag tror att de priserna du har där är deras standardpriser ut till kund?
De utländska korten är lite svårare. Anslutningsavgiften brukar en del bjuda på. Var det ingen månadskostnad också? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Det beror på vad du har tänkt att omsätta och hur mycket på varje kort. Du kan få bort % på Visa betalkort. Men inte på kreditkort som tex. Mastercard. (vad jag vet) Ju mer du omsätter via kortbetalning, kan du förhandla ner priserna efter 6 månader om det visar sig att du säljer mer än vad du ursprungligen uppgav.
Antar att du inte har tänkt omsätta så mycket, och då har de lagt på %. Prova att fråga om du kan få bort % på Visa korten åtminståne. Jag upplever SEB som bättre än andra banker. De är relativt billiga och bra för småföretag. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Tycker att både pris per transaktion och procentsatserna låter högt. Fast det beror ju förstås på omsättning och snittbelopp.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Om du går med i Svensk Handel, så kan du ansluta dig till deras avtal, som automatiskt endast har en fast kostnad per transaktion.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Hur mycket kostar det att gå med i Svensk Handel?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
ok, om man inte lyckas ta ut lön ännu..är det då gratis?
edit: ok, dock 3.600 SEK minst uppges på deras sida ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Inlägg 1: De där priserna liknar standardpriserna. Jag hörde mig för hos Swedbank förra veckan och de talade om liknande priser. Sen tillkommer avtal med det lokala bankkontoret och implementering (1000 kr och uppåt). Bara så du verkligen har koll på alla delar innan du ger dig in i förhandling.
Alla banker är mer eller mindre bra men eftersom det handlar om (affärs)relationer snarare än att de är toksugna på att sälja en tjänst så beror det säkert på flera faktorer för huruvida, i sammanhanget, SEB är bra. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|