Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Fax-maskin

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2006-11-16, 19:23 #11
Thomass avatar
Thomas Thomas är inte uppkopplad
Administratör

Reg.datum: May 2003
Thomas Thomas är inte uppkopplad
Administratör
Thomass avatar

Har en kombi grej idag, HP PSC 2210. Den är okey men det jag är ute efter är en renodlad fax som kan hantera många inkommande och utgående fax i veckan. Samt om möjligt göra en hyffsad kopiering.

Anledningen till att jag inte kan köra fax via nätet är att jag vill ha ett lokalt nummer till faxen. I mina ögon ser det inte seriöst ut annars och kanske tycker nån kund samma.

Tack för alla tips! Keep em coming!
Thomas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-11-16, 19:30 #12
Matss avatar
Mats Mats är inte uppkopplad
Supermoderator

Mats Mats är inte uppkopplad
Supermoderator
Matss avatar

Canon L220 står på mitt skrivbord och den funkar canon
Eftersom det är en laserfax så blir kopiorna lika bra som en traditionell kopiator, den har relativt stort minne om du exempelvis bara har ett papper kvar och det kommer ett fax på 15 sidor. Den "laddar" igenom alla sidor du skall faxa och sparar dom i minnet några sekunder innan den pytsar iväg dom på en gång. Dessutom kan du ladda med ex. 5 ark som du vill kopiera och den kör dom en efter en automatiskt. Är helnöjd!

// Mats
Mats är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-11-16, 21:55 #13
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Sep 2003
Supermoderator

Citat:
Originally posted by Thomas@Nov 16 2006, 20:23

Anledningen till att jag inte kan köra fax via nätet är att jag vill ha ett lokalt nummer till faxen. I mina ögon ser det inte seriöst ut annars och kanske tycker nån kund samma.
Telia erbjuder nummerabonnemang. Jag har ett lokalt nummer som är vidarekopplat till faxa.se i malmö (eller var de nu håller hus)
jonny är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-11-16, 21:57 #14
Nicklas Nicklas är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Mar 2004
Nicklas Nicklas är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Mar 2004
Citat:
Ursprungligen postat av jonny
Citat:
Ursprungligen postat av Thomas
Telia erbjuder nummerabonnemang. Jag har ett lokalt nummer som är vidarekopplat till faxa.se i malmö (eller var de nu håller hus)
Vad kostar detta nummerabonnemang?
Oläst 2006-11-22, 07:02 #15
andhols avatar
andhol andhol är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Sep 2004
Medlem
andhols avatar

Citat:
Originally posted by Thomas@Nov 16 2006, 19:23
Kastar mig in i debatten ett par dagar efter alla andra Har varit på resande fot ett tag.

Ta du en extra kik på Cellip´s lösning med "MySecretary.net" där kan du köra såväl faxtjänster som telefonitjänster med lokala nummer. Det går även bra att portera in redan befintliga nummer.

Nackdelen med MySecretary.net är att de tar ganska bra betalt för fina nummer som de benämnet Diamant, Guld med flera. Men om man vill kan man registrera en trevlig nummerserie via exempelvis Digisip.com och sedan portera över det till någon tjänsteleverantör som har allt man vill ha.

/Anders Holgersson
andhol är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-11-22, 07:13 #16
Decibels avatar
Decibel Decibel är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Aug 2003
Decibels avatar

Citat:
Originally posted by andhol@Nov 22 2006, 07:02
Men om man vill kan man registrera en trevlig nummerserie via exempelvis Digisip.com och sedan portera över det till någon tjänsteleverantör som har allt man vill ha.

/Anders Holgersson
Är du helt säker nu?
Jag har personligen använt Digisip sedan de startade för många herrans år sedan och för något år sedan var inte portering möjligt då de ägde nummerserierna i block om 1000 nummer, varpå hela serien var tvungen att porteras.
Detta kan förvisso ha ändrats senaste tiden, men kontrollera gärna hur det är om nu någon skaffar nummer på Digisip och önskar portera det.
Decibel är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-11-22, 09:00 #17
andhols avatar
Medlem

Medlem
andhols avatar

Citat:
Originally posted by Decibel@Nov 22 2006, 07:13
Är du helt säker nu?
Jag har personligen använt Digisip sedan de startade för många herrans år sedan och för något år sedan var inte portering möjligt då de ägde nummerserierna i block om 1000 nummer, varpå hela serien var tvungen att porteras.
Detta kan förvisso ha ändrats senaste tiden, men kontrollera gärna hur det är om nu någon skaffar nummer på Digisip och önskar portera det.
Njea helt säker är jag inte då jag faktiskt inte porterat ut några nummer ännu. Men när jag registrerade en nummerserie mailade jag digisips kundtjänst och frågade. Nedan ser du fråga och svar.

Min fråga:
Vem äger nummret man reserverar hos er? Har jag rätt att ta med mig det till en annan operatör om jag av någon anledning skulle säga upp mitt abonnemang hos er? Kan vara bra att veta när ett nummer blir lite innarbetat.

Svar från Digisip:
Numret ägs av kund och kan utporteras.

Jag tror de har blivit ålagda att erbjuda såväl inportering som utportering för att uppfylla PTS krav på en teleleverantör. Jämför med mobiltelefonin förr när man bytte nummer när man bytte leverantör.

/Anders Holgersson
andhol är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-11-22, 09:04 #18
Decibels avatar

Decibels avatar

Yes, jag hade för mig det kommit sådana regler jag med!

Då var det klargjort
Decibel är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-11-22, 12:00 #19
Alphas avatar
Alpha Alpha är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Feb 2004
Alpha Alpha är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
Alphas avatar

Reg.datum: Feb 2004
Jag skulle börja kika här nedan...
http://se.pricerunner.com/office-equipment...machines/browse

Personligen så föredrar jag att sköta allt digitalt, mycket smidigare än att behöva lägga papper i faxen varje gång man ska faxa iväg något osv.

Kolla med faxa.se eller något program som WinFAX (+ laptop med modem) om du kan få till det med lokalt nummer, det ska fungera vad jag vet.
Program som WinFAX är ju annars perfekt om du vill slippa ha något annat företag inblandat i ditt faxande.
Alpha är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-11-22, 12:47 #20
Supermoderator

Supermoderator

Det går också att portera 077-nummer. Vårt har porterats för att sänka kostnaderna från 333 kr/mån till 50 kr/mån.
jonny är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 2 (0 medlemmar och 2 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:02.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017