Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Networsolutions.com

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2006-11-10, 09:02 #11
crucial crucial är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Nov 2006
Nykomling

Terabyte: Har de inte ett bonussystem (eNom-points) som indirekt vänder sig till dem med många registreringar? Jag har iofs inte stavat mig igenom all information, men vad jag ser så är det en minimiavgift på $195.00 och därefter $9.95/år för .com. Men det är inte första gången jag missuppfattar något... Ska kolla närmare i helgen!
crucial är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-11-10, 09:18 #12
Internet Swedens avatar
Internet Sweden Internet Sweden är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Apr 2005
Internet Sweden Internet Sweden är inte uppkopplad
Internet Swedens avatar

Reg.datum: Apr 2005
Men stopp och belägg !

crucial - Listan du refererar till är ABSOLUT INTE en garant för bra registrarer !
Det är en lista över ackrediterade ICANN-regigistrarer och i vanliga fall skulle man väl kunna tro att det var trovärdigt, men det innebär bara att de som listas där har betalat ca 100 000 SEK och direktregistrerar minst en tld mot respektive domänregisterhållare. (Hälften har inte ens en webbsida)

Du kan se det som Återförsäljare "längst upp på näringskedjan" och det finns drygt 1300 st. Sen har ju många av dem egna sub-återförsäljarled, som GoDaddy, enom, DirectI och väldigt ofta skulle jag vilja påstå är subåterförsäljare betydligt mer pålitlig än registrarer som finns med på listan.

Det är lite lättare att se trender på denna lista som iställer visar i viken ordning respektive registrar antagits. http://www.iana.org/assignments/registrar-ids
Bla kan nämnas att Google #895 och Microsoft #1330

Bland dessa drygt 1300 är drygt hälften sk "skuggregistrarer" som på ett eller annat sätt manipulerar registreringssystemen Inte helt okänt är ju "Domainkiting" eller "Domaintasting" (Domänkidnappning) och en av de värsta aktörerna kring detta fenomen och att ha så många aktörer som möjligt vid olika Landrusher är just enom! Registrarnummer: #1044-1067, 1263-1289, 1292-1297, 1299-1314

Terabyte - vem av dem är du åf till ?

Det finns betydligt billigare alternativ än Netsol (som kan vara ett helvete att byta FRÅN) men jag avråder dig från att bara titta till plånboken. För billigast behöver inte alls vara bäst eller ebjuda dig det du har behov av.
Internet Sweden är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-11-10, 12:33 #13
WebWatch WebWatch är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Oct 2005
Nykomling

Jag bytte från Networksolutions till GoDaddy och sparar massor på det.

Godaddy funkar kanon för mig.
WebWatch är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-11-10, 17:17 #14
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad

Reg.datum: Nov 2004
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad

Reg.datum: Nov 2004
Citat:
Originally posted by crucial@Nov 10 2006, 10:02
Terabyte: Har de inte ett bonussystem (eNom-points) som indirekt vänder sig till dem med många registreringar? Jag har iofs inte stavat mig igenom all information, men vad jag ser så är det en minimiavgift på 195.00 och därefter 9.95/år för .com. Men det är inte första gången jag missuppfattar något... Ska kolla närmare i helgen
Om du vill ha konto på Enom så kan jag skapa ett, 8,95$ per domän då, eller ge konto hos Directi för 6.75$ per domän.

Dock endast för privatbruk då samt utanför våra verksamhet.
patrikweb är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-11-10, 23:16 #15
Nykomling

Nykomling

jokkoapa: Tack för all info!! Man känner sig lite som en pudel bland en gäng råttvargar :-/ ICANN-registrarer är naturligtvis ingen garant, det förstår jag nu.

WebWatch: Tack! Har testat att peta över en .org-domän till GoDaddy (har trots allt hör en hel del gott om dem). Intressant för mig att se hur smidigt t.ex. DNS-pekningarna funkar där. Har du någon erfarenhet hur de är när man vill 'kliva av'?

patrikweb: Tack för erbjudendet! Jag kör bolag, så det är kanske inte aktuellt i mitt fall...
crucial är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-11-16, 15:44 #16
Nykomling

Nykomling

Citat:
Originally posted by crucial@Nov 11 2006, 00:16
WebWatch: Tack! Har testat att peta över en .org-domän till GoDaddy (har trots allt hör en hel del gott om dem). Intressant för mig att se hur smidigt t.ex. DNS-pekningarna funkar där. Har du någon erfarenhet hur de är när man vill 'kliva av'?
Nej, jag har inte klivit av, så det har jag ingen erfarenhet av. Men inget kan vara värre än FSData så jag håller tummarna.
Jag har däremot skaffat/avslutat/uppgraderat massor av konton, köpt/flyttat/avslutat domäner utan problem.
Smidig självbetjäning för allt inklusive DNS ompekningar.
WebWatch är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:36.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017