FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Tjo,
Håller på med ett projekt som kräver att jag rätt ofta måste kolla till mina servrar, och skulle behöva göra det via remote desktop från min mobil. Har provat lite med min Symbian telefon men clienterna där känns sjukt krångliga, och näe, det funkar inte alls. Har någon testat remote dekstop med en Windows Mobile 5 telefon? TRE släpper juh HTC TyTN så tänkte isånafall se till att tjata åt mig en sån ![]() MVH Mr_lol |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Måste du logga in då, räcker det inte med sammanställning av data eller dyl?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Jag har en HTC TyTN som jag använder för att admina för konstiga platser... men jag måste säga att telefonen är förj*vligt buggig. Vet inte riktigt om jag kan rekommendera den.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Medlem
|
Mobile 5 har Rdesktop o som så sett funkar de ganska OK i Mobile 5 men sen om jag skulle rekommendera HTC TyTn de vet ja inte..
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag har en Qtek 9000. Den fungerar utmärkt med fjärranslutning. Har inte råkat ut för någob bugg eller dyl. Använder även fjärranslutning för att surfa på nätet genom att ansluta till en server och där öppna en webbläsare. Går mycket snabbare. :-)
Att tänka på är att ha en skärm med bra upplösning. En del Pocket PC/Windows Mobile har för dålig upplösning och då blir det svårt att arbeta med fjärranslutningen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag jobbar som jag nämnt tidigare i nån post en del med centralt management av bland annat windowstelefoner och kommer därigenom i kontakt med en hel del av dem..
TyTN är riktigt buggig i dagsläget men förhoppningsvis får de väl ordning på den så småningom. Jag har kört det en del RDP från den (numera rätt gamla) S100 jag själv dras med. Det funkar utmärkt. Har avvaktat byte lite för att se vad som kommer på marknaden, TyTN verkar trevlig bara de får ordning på firmwaren.. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
Något som funkar till SonyEricsson M600i ?
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|