FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Jag undrar över någon kan berätta hur ni beräknar vad frakten skall kosta inrikes och utrikes och hur gör ni med returer?
Vi levererar idag inrikes och inom EU, inkl Norge & Schweiz. Jag tycker det är krångligt med fraktberäkningarna och med returer utomlands, så jag tar gärna emot tips. Vi skickar allt från brevstorlek (REK) till 10 kgs paket. Vi använder oss utav Posten, UPS & DHL Europack. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Hoppla, det är nog bäst att du kollar respektives webbsidor för info. Samtliga har olika tariffer, viktberäkningar, gränser för skrymmande gods, olika tillägg, olika specialtransporter.
Är mycket svårt att precisera rent generellt. Plocka fram listorna och jämför med det gods ni levererar och anpassa/optimera leveranserna därefter. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
UPS erbjuder även ett XML-gränssnitt där man kan få prisuppgifter i realtid mot kundens adress.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Jo precis, det är så vi kör idag... men det finns ingen automatik i det alls!
Ska kolla på det där XML gränssnittet, det verkar intressant. Det jobbiga med UPS är att dom kör med rabatter på nettopriset så det är svårare att veta i förväg vad man blir fakturerad av dem. Hittade UPS xmlet, det verkar intressant, konstigt att inte posten har något liknande. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
|||
![]() |
![]() |