FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Neulevel, the registry for .BIZ will introduce the following new
language scripts for IDNs from November 1st: Danish (DK), Norwegian (NO), Swedish (SE), Icelandic (IS), Spanish (ES). Since October 21st it is also possible to register .INFO IDNs with these new language scripts: Polish (PL), Swedish (SE), Danish (DK), Hungarian (HU), Icelandic (IS), Latvian (LV), Lithuanian (LT) and Korean (KR) |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Sweet!
Men det verkar inte finnas många registrars som accepterar å,ä,ö på .info.
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
I slutet av nästa vecka kommer åtminstone en svensk registrar att erbjuda stöd för IDN under .info och .biz.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
|
Nu ska jag bespara ett par av er lite huvudvärk -
Jag försökte registrera lite IDN-domäner under .info och försökte detta hos en handfull internationella registrarer men fick överallt olika fel och till slut hittade jag orsaken: I de stora pressreleaserna står det Sverige (SE) som script-tag, men Afilias använder (SV) ! Det är alltså SV som ska användas vid registrering för att kunna använda svenska tecken. Specifikation Sen en annan sak - när det gäller svenska tecken och IDN så finns det endast ett tecken som är speciellt för sverige, nämligen bokstaven Å (ä, ö mfl finns i bla tyskans IDN-uppsättning), så nyheten handlar egentligen om att vi nu kan registrera Å-domäner. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Edit: Jag missade såklart att läsa innantill om bokstaven Å - tog bort felaktig text |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Ja, tack för värdefull information jokkoapa. Det gick riktigt smidigt det där.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
|
Ingen orsak - bra att det hjälpte någon !
Själv sitter jag helnöjd med en handfull få-teckensdomäner.. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|