Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


När indexerar de populäraste sökmotorerna?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2004-03-22, 01:22 #1
Roberts avatar
Robert Robert är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 2 103
Robert Robert är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Roberts avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 2 103
* Finns det info om när de flesta större (internationella) sökmotorer indexerar och hur ofta (frekvens)? Eller sker det godtyckligt/sporadiskt?
* Finns det någon spindel som är mer eller mindre förutsägbar? (bortsett från det faktum att det som ska indexeras är så stort och tar sån tid att det inte går att förutsäga?)
* Finns det någon sökmotor där man säkert kan re-submitta sin site utan att bli stämplad som "spammer" (i syfte att få den omindexerad)?

Jag undrar endast för att det är vissa spindlar som har slutat dyka upp på min företagssite. Tänkte bara om jag har blivit "straffad" eller något...
Robert är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-03-22, 21:38 #2
Patrik Hs avatar
Patrik H Patrik H är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 79
Patrik H Patrik H är inte uppkopplad
Medlem
Patrik Hs avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 79
Vad gäller index-robotar så är nästan inget säkert.

Nedan sajt får du mycket tips/info från, tom folk från google är ibland där och svarar på frågor:
http://www.webmasterworld.com/
Patrik H är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-03-23, 01:37 #3
Roberts avatar
Robert Robert är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 2 103
Robert Robert är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Roberts avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 2 103
Det är lite underliga saker på g här. Jag ser att Google har indexerat min företagssite för ett tag sedan så all PR borde vara uträknad då jag hittar *vissa* av mina "nya" sidor via googles sökmotor (ej www2, www3 etc). Jag antar att sidor som har "dansats" klart och hamnar i sökresultatet hos "www.google.com" också har sin PR uträknad och klar, det stämmer va?

Det konstiga med det hela är:
* Ingen updatering av PR har gjorts på någon sida. Alla nya sidor har PR 0.
* Gamla sidor som inte längre existerar finns fortfarande kvar även då Google borde ha strukit dessa vid omindexeringen.
* Alla sidor har länkar till varandra (tack vare meny inkluderad på varje sida) så spindeln borde ha hittat alla mina nya sidor.


Tyvär har jag inte direkt tillgång till min loggfil från webhotellet, utan bara ett halvsunkigt statistikverktyg så jag kan inte direkt säga vilka sidor som har spindlats... =/
What's happening?
Robert är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-03-23, 01:52 #4
Patrik Hs avatar
Patrik H Patrik H är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 79
Patrik H Patrik H är inte uppkopplad
Medlem
Patrik Hs avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 79
Googlebot gör olika svep, på våra sajter går den igenom i stort sett alla sidor en gång i månaden och däremellean kollar den uppdateringar lite då och då. Hur ofta och hur mycket den kommer tror jag också har med att göra hur populär eller hur hög PR man har.

Ibland kan PR ta lång tid innan den blir som tänkt beroende på in och utlänkar m.m. Vår site www.familjeliv.se la vi upp i juni 2003 och den har först nu fått en anständig PR (var PR 0 i nästan ett halvår).
Patrik H är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-03-23, 15:40 #5
Roberts avatar
Robert Robert är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 2 103
Robert Robert är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Roberts avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 2 103
Citat:
Originally posted by Oskar@Mar 22 2004, 23:52
Googlebot gör olika svep, på våra sajter går den igenom i stort sett alla sidor en gång i månaden och däremellean kollar den uppdateringar lite då och då. Hur ofta och hur mycket den kommer tror jag också har med att göra hur populär eller hur hög PR man har.

Ibland kan PR ta lång tid innan den blir som tänkt beroende på in och utlänkar m.m. Vår site www.familjeliv.se la vi upp i juni 2003 och den har först nu fått en anständig PR (var PR 0 i nästan ett halvår).
Ok, jag fick för mig att den låg på de andra temporära siterna (www2, www3) medans google höll på att mixtra och räkna PR mm, så att allt som var "klart" hamnade på den riktiga Google subdomänen.
Robert är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-03-30, 13:49 #6
mistress mistress är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 201
mistress mistress är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 201
Citat:
Originally posted by desdecado@Mar 23 2004, 13:40
Googlebot gör olika svep, på våra sajter går den igenom i stort sett alla sidor en gång i månaden och däremellean kollar den uppdateringar lite då och då.
Hur kan man se när man får besök från Google??? (Vill ju gärna bjuda på kaffe.)
mistress är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-03-30, 14:10 #7
Marios avatar
Mario Mario är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 668
Mario Mario är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Marios avatar
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 668
finns statsverktyg som loggar detta, ett av dom är awstats, där ser man andra sökbotar också.
Mario är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:44.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017