Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


www.sas.se

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2006-10-10, 16:15 #1
lazats avatar
lazat lazat är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: May 2004
Inlägg: 537
lazat lazat är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
lazats avatar
 
Reg.datum: May 2004
Inlägg: 537
Hej

Jag var in på sas igår och skulle boka biljetter inrikes. Efter jag sökt på resan så ringde telefonen och min session han försvinna. Jag gick in på sidan igen och fick då alla priser
till halva priset. Jag bokade 2 st biljetter för 290 kr st och jag har aldrig fått så lågt pris förut.

Sidan var bara uppe ett par timmar, efter det så återställdes priserna till de vanliga.
Är det någon som vet vad som försegår hos sas? Kan de kräva mer pengar om dom har gjort ett misstag?
lazat är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-10-10, 16:51 #2
Spindels avatar
Spindel Spindel är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 2 486
Spindel Spindel är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Spindels avatar
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 2 486
Låter ytterst märkligt, men du har inte prövat att ringa eller maila SAS om saken?
Spindel är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-10-10, 17:58 #3
jompers avatar
jomper jomper är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: May 2004
Inlägg: 1 132
jomper jomper är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
jompers avatar
 
Reg.datum: May 2004
Inlägg: 1 132
Det är så det funkar, algoritmerna för att sätta priserna är obegripliga hos både flygbolag och SJ. Det var garanterat inget som var fel.
jomper är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-10-10, 18:37 #4
Alphas avatar
Alpha Alpha är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 1 626
Alpha Alpha är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
Alphas avatar
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 1 626
Jao bästa är väl att ringa och fråga om fakturan verkligen stämmer... istället för att hoppas att dem inte kräver mer pengar senare ;D
Alpha är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-10-10, 19:20 #5
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 6 096
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 6 096
Tror inte dom kan kräva mer pengar i efterhand, alla fall inte om man redan hämtat ut biljetterna eller använt resan.

Sedan varför ska man lägga ner tid och ringa SAS och fråga om det är rätt? Dom är ändå ett så stort bolag så dom kan ta en förlust på sådan små summor utan det är synd om dom.
patrikweb är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-10-10, 19:47 #6
Yepp Yepp är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2003
Inlägg: 298
Yepp Yepp är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2003
Inlägg: 298
Om det var 290 kr st, exklusive skatterna och de extra avgifterna som läggs på, så verkar det rimligt - har själv bokat biljetter i den prisklassen - annars får man väl önska grattis helt enkelt
Yepp är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-10-10, 23:39 #7
Anders Larssons avatar
Anders Larsson Anders Larsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 3 205
Anders Larsson Anders Larsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Anders Larssons avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 3 205
290:- ex skatter och avgifter är deras ordinarie lågpris.
Anders Larsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-10-11, 10:16 #8
fabians avatar
fabian fabian är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2004
Inlägg: 2 162
fabian fabian är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
fabians avatar
 
Reg.datum: Jul 2004
Inlägg: 2 162
290 brukar jag betala när jag flyger gbg-sthlm med sas.
fabian är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-10-11, 12:59 #9
webbtekniks avatar
webbteknik webbteknik är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 571
webbteknik webbteknik är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
webbtekniks avatar
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 571
Jag har varit med om tvärt om, var inne på sidan och fick ett pris. Ringde min kompis och kollade om vi skulle boka. Efter samtalet när jag klickade på beställknappen hade sessionen gått ut och jag fick börja om på nytt, den här gången var priserna ett par hundralappar högre.
webbteknik är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-10-16, 16:58 #10
Attila Attila är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2006
Inlägg: 145
Attila Attila är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2006
Inlägg: 145
Det kallas yield management och används även inom hotellbranschen. De stora har särskilda yield managers.

Det handlar om att optimera beläggning och pris. Det är en massa faktorer som spelar in, tex om det är en aktuell kongress i stan blir antalet billigare rum mindre eller försvinner helt.

Ett hotell och även SAS för den delen kan ha en massa olika priser på samma hotell/flygplan. I extrema fall kan de bli 20-30 olika priser på samma flight. Men det ingenting konsumenterna ser, bara som i detta fall, att priserna kan varieras minut till minut.
Attila är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:41.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017