FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Hej
Jag var in på sas igår och skulle boka biljetter inrikes. Efter jag sökt på resan så ringde telefonen och min session han försvinna. Jag gick in på sidan igen och fick då alla priser till halva priset. Jag bokade 2 st biljetter för 290 kr st och jag har aldrig fått så lågt pris förut. Sidan var bara uppe ett par timmar, efter det så återställdes priserna till de vanliga. Är det någon som vet vad som försegår hos sas? Kan de kräva mer pengar om dom har gjort ett misstag? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Låter ytterst märkligt, men du har inte prövat att ringa eller maila SAS om saken?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Det är så det funkar, algoritmerna för att sätta priserna är obegripliga hos både flygbolag och SJ. Det var garanterat inget som var fel.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Jao bästa är väl att ringa och fråga om fakturan verkligen stämmer... istället för att hoppas att dem inte kräver mer pengar senare ;D
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
|
Tror inte dom kan kräva mer pengar i efterhand, alla fall inte om man redan hämtat ut biljetterna eller använt resan.
Sedan varför ska man lägga ner tid och ringa SAS och fråga om det är rätt? Dom är ändå ett så stort bolag så dom kan ta en förlust på sådan små summor utan det är synd om dom. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Om det var 290 kr st, exklusive skatterna och de extra avgifterna som läggs på, så verkar det rimligt - har själv bokat biljetter i den prisklassen - annars får man väl önska grattis helt enkelt
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
|
290:- ex skatter och avgifter är deras ordinarie lågpris.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
|
290 brukar jag betala när jag flyger gbg-sthlm med sas.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Jag har varit med om tvärt om, var inne på sidan och fick ett pris. Ringde min kompis och kollade om vi skulle boka. Efter samtalet när jag klickade på beställknappen hade sessionen gått ut och jag fick börja om på nytt, den här gången var priserna ett par hundralappar högre.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Medlem
|
Det kallas yield management och används även inom hotellbranschen. De stora har särskilda yield managers.
Det handlar om att optimera beläggning och pris. Det är en massa faktorer som spelar in, tex om det är en aktuell kongress i stan blir antalet billigare rum mindre eller försvinner helt. Ett hotell och även SAS för den delen kan ha en massa olika priser på samma hotell/flygplan. I extrema fall kan de bli 20-30 olika priser på samma flight. Men det ingenting konsumenterna ser, bara som i detta fall, att priserna kan varieras minut till minut. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|