FAQ |
Kalender |
![]() |
#21 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag skrev en liten variant av thorsells kod för skojs skull:
Kod:
<script type="text/javascript"> // Allt fram till // --SLUT-- är bara med här för att visa hur det genererats... generera server side! var str = "<a href=\"mailto:koala@wn.se\">koala(at)wn.se</a>"; var random = "krylnkfugcnmiwvhcrsbtkqktliqbstdkhxhakulyrqvdfyodqcweklc wiotzbdldppnmi wvhcrsbtkqktliqbstdkhxhakulyrqvdfyodqcweklcwiotzbdldpp qtebntnmelxuvqbstdkhxhaknmiw vhcrsbtkqktliqbstdkhxhakulyrqvdfyodqcw eklcwiotzbdldppqtebntnmelxuvqbstdkhxhakulyrqv dfyodqcweklcwiotzbdldp pqtulyrqvdfyodqcweklcwiotzbdl dppqtqtebntnmelxuvqbstdkhxhakulyrqvdfy odqcweklcwiotzbdldppqtebntn melxuvyixtuam ktugxpxifxfeghsdcztuksjwte kuaiowjwmzrzdmajpme uahnsyixtuamektugxpxifxfeghsdcztuksjw tekuaiow jwmzrzdmajpmeuahns dlesswmlexwsqpylbdtvspebmmfbestofkknwuyieobv gyhjwkqaizmxowaac"; var output = ""; var n = str.length-1; for (i=0; i<=random.length && n>=0; i++) { if (iP(i)) output += str.charAt(n--); else output += random.charAt(i); } output = escape(output); document.write("Verklig HTML: " + str); document.write("<br />Krypterad HTML: "); document.write(output); document.write("<br />Dekrypterad HTML: "); // --SLUT-- // glöm inte ---> var output = "kr%3Ean/f%3Cg...[resten av den krypterade HTML-strängen]...";) output=unescape(output); for(i=output.length; i>=0; i--) { document.write(iP(i) ? output.charAt(i) : ""); } // is n prime? function iP(n) { if (n<3) return n == 2 ? true : false; if (n % 2 == 0) return false; var m = Math.sqrt(n); for (var i = 3; i <= m; i += 2) if (n % i == 0) return false; return true; } </script> ![]() (Observera att på klienten ska egentligen bara följande källkod visas vid skarp användning ![]() Kod:
var output = ""kr%3Ean/f%3Cg..."; output=unescape(output); for(i=output.length; i>=0; i--) { document.write(iP(i) ? output.charAt(i) : ""); } function iP(n) { if (n<3) return n == 2 ? true : false; if (n % 2 == 0) return false; var m = Math.sqrt(n); for (var i = 3; i <= m; i += 2) if (n % i == 0) return false; return true; } EDIT: Modifierade lite för estetikens skull |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |||
|
||||
Medlem
|
Hej!
Har också märkt en ökning av spam. Men som skrivs i tråden mest failure notice. Blev tipsad om denna sidan vet ej om den funkar, men har lagt den på sidan tycker att det minskar. http://swedish-74533046126.spampoison.com/ nåt som vet nåt om den? Är bra att ha den på sidan eller skall man ta väck den Mvh David |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Gör en serverside funktion som gör om alla mailadresser på era egna sidor till bilder istället.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Har märkt en klar ökning de senaste 2 veckorna.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | ||
|
|||
Nykomling
|
Finns det inte något sätt att bli av med otyget att spammare använder våra domännamn som avsändare för sitt spammande?
Är det inte en risk att våra domäner fastnar i epostoperatörernas spamfilter eftersom det ser ut som att vi är avsändare, eller tittar dom på den verkliga avsändaren? Jag har också fått massor med "mailer-daemon" till min catch-all adress och det känns riktigt olustigt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Nä, det är ett känt problem, http://en.wikipedia.org/wiki/Joe_job
Nån mer som fick en sjuhelsikes bunt med aktiespammet fast som 100% text istället för de vanliga 3-4 meningarna + en bild idag? Jag blir så tröööött.. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Jodå grazzy fick några sådana också idag, men jag förstår inte vitsen med det. Ingen länk att klicka på.
Spammare har det inte alltid så lätt (undviker att skriva vad jag tycker om det, den här gången...) |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|