FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Jag är ute efter en seriös VPS-lösning i Sverige och är intresserad av att få tips kring vilka som finns som uppfyller mina (definitiva) krav. Övriga grundläggande funktioner som är förknippat med VPS/VDS är sådant jag förutsätter.
- Placerad i Sverige - Linux Fedora Core 5 - Möjlighet till minst 2 st IP-adresser. - Separat console-access/annan kontrollpanel för att möjliggöra reboot om servern hängt sig. - Max bindnings-/uppsägningstid på 3 månader. - Möjlighet att köra iptables/brandvägg Har hittat följande ställen hittills men inget av dessa uppfyller ovan nämnda behov.
Alla erfarenheter kring VPS:er i Sverige välkomnas.
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Jag har bara erfarenhet av Spray och måste avråda starkt från deras tjänst. Den är ofta nere och supporten hänvisas till ett lycos forum där man får hjälp sporadiskt.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
Verkar av allt att döma inte riktigt som svenska marknaden hunnit med efterfrågan när det gäller VPS:er. Får hoppas på att JX eller nån annan uppstickare drar igång en satsning snart! ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Aleborg har någon form av VPS-tjänst som jag dock fick Googla mig fram till. Minns att de hade det mer synligt på sidan förut, men nu hittar jag det inte utan att googla.
Kolla här. Känns dock lite tveksamt då det bara verkar vara Windows-server, men maila och fråga! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
http://www.nortech.se/ ska ha VPS-tjänster också. Dock har dom inte uppdaterat sin hemsida men en av deras nätverksteckninger berättade att dom kunde erbjuda det. Deras hall ser seriös ut och nätet verkar stabilt. Jag har faktiskt inget att anmärka på hittils och vi har väl haft colo hos dom i några månader.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|