Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Loopia DNS nollställt

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2006-09-22, 11:14 #21
esset esset är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Sep 2004
Medlem

Kan säga att samma sak hända mig PRECIS!

Förklaring från Loopia ....

"EEhhhhh det kan vara så att du haft ett konto hos oss förut som avslutades ... då raderades alla dina DNS:s inställningar för de andra domänerna som du har på samma konto..."

Eh?

Sen kunde dem inte återställa DNS:en åt mig heller .... så här sitter man febrilt och får skriva in alla recrods för hand igen.

Kul Loopia, bra jobbat!
esset är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Gammal 2006-09-22, 11:15 #22
Medlem

Medlem

Kan tillägga att det konto avslutades per post för 1 och 1/2 år sen. Om det är någon som vill veta hur snabbt det går för Loopia att läsa sin post med andra ord
esset är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Gammal 2006-09-22, 18:16 #23
jake jake är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Jul 2003
jake jake är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Jul 2003
Citat:
Originally posted by Micke04@Sep 20 2006, 11:52
Någon annan med samma problem idag? Allt jag gjort på ca 15 domäner är som bortblåst och alla mina sajter blev som default "parkerad hos loopia".
Samma sak hände för ett av mina konton på loopia. Flyttade alla domäner till ett annat konto på loopia. Tog sedan ett par timmar att få ordning på allt. Kan man fakturera loopia för detta extrajobb tro?

Det var ett webhotellskonto som jag trodde att jag hade sagt upp för över ett år sedan, men enligt loopia hade jag inte sagt upp det, så då fick jag betala fakturan ett år till. Men nu utan förvarning så blev alla domäner parkerade och inställningarna borta.
jake är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Gammal 2006-09-22, 19:35 #24
iXam iXam är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Aug 2005
Medlem

Citat:
Originally posted by JonathanS@Sep 20 2006, 16:39
Vi tar annars givetvis tacksamt emot förslag på förbättringar av våra tjänster. Allt som krävs är ett e-postmeddelande till oss så noteras och arkiveras det för framtida utveckling.
Jag ser gärna att ni har åtminstone en nameserver utanför erat egna nät så man slipper de pinsamheter ni hade förut då "allt" låg nere pga. att eran Internetleverantör(?) hade problem. Det gör detsamma hur många redundanta uppkopplingar ni har till er: Ar det samma leverantör och den har problem så åker ni ner och alla andra som "bara" använder er som DNS-leverantör med trots att det inte skulle behöva hända.
Jag tror varken det är en speciellt kostsam historia eller speciellt komplicerat och jag tror säkert det finns folk här på WN som skulle kunna hjälpa till.
Om man bortser från den uppenbart extrema "missen" så är jag nöjd med det jag använt Loopia till.
iXam är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Gammal 2006-09-26, 20:07 #25
Baldros Baldros är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jun 2006
Baldros Baldros är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jun 2006
Hände mig med.
Baldros är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Gammal 2006-09-26, 22:47 #26
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Sep 2003
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Sep 2003
Citat:
Ursprungligen postat av iXam
Citat:
Ursprungligen postat av JonathanS
Vi tar annars givetvis tacksamt emot förslag på förbättringar av våra tjänster. Allt som krävs är ett e-postmeddelande till oss så noteras och arkiveras det för framtida utveckling.
Jag ser gärna att ni har åtminstone en nameserver utanför erat egna nät så man slipper de pinsamheter ni hade förut då allt låg nere pga. att eran Internetleverantör(?) hade problem. Det gör detsamma hur många redundanta uppkopplingar ni har till er: Ar det samma leverantör och den har problem så åker ni ner och alla andra som bara använder er som DNS-leverantör med trots att det inte skulle behöva hända.
Jag tror varken det är en speciellt kostsam historia eller speciellt komplicerat och jag tror säkert det finns folk här på WN som skulle kunna hjälpa till.
Om man bortser från den uppenbart extrema missen så är jag nöjd med det jag använt Loopia till.
Det finns många andra alternativ om du inte är nöjd med Loopias dnstjänst. Den är ju ändå gratis.
jonny är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Gammal 2006-09-26, 23:22 #27
Medlem

Medlem

Funderar på att eventuellt snickra ihop en själv faktiskt. Men den skulle inte vara gratis. Tyvärr har jag inte tid nu med alla mina andra projekt. Men det är klart att om man tänker på att den är gratis så är den ju ok. Men jag är ju också en av de få som gärna betalar (och GÖR det faktiskt) för tjänster
iXam är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Gammal 2006-09-26, 23:57 #28
JonathanSs avatar
JonathanS JonathanS är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Apr 2005
Har WN som tidsfördriv
JonathanSs avatar

Citat:
Originally posted by iXam@Sep 22 2006, 19:35
Jag ser gärna att ni har åtminstone en nameserver utanför erat egna nät så man slipper de pinsamheter ni hade förut då allt låg nere pga. att eran Internetleverantör(?) hade problem. Det gör detsamma hur många redundanta uppkopplingar ni har till er: Ar det samma leverantör och den har problem så åker ni ner och alla andra som bara använder er som DNS-leverantör med trots att det inte skulle behöva hända.
Om man bortser från den uppenbart extrema missen så är jag nöjd med det jag använt Loopia till.
Bra tips, tack för det. Extern DNS-server är faktiskt på gång nu under hösten.

Om ni har ytterligare önskemål och tips, skicka dem då gärna till oss på [email protected].
JonathanS är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Gammal 2006-09-27, 00:14 #29
robertsson robertsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Mar 2004
robertsson robertsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Mar 2004
Citat:
Originally posted by JonathanS@Sep 26 2006, 23:57
Bra tips, tack för det. Extern DNS-server är faktiskt på gång nu under hösten.
Om ni har ytterligare önskemål och tips, skicka dem då gärna till oss på [email protected].
Saker som är mycket, mycket efterlängtade:

* Pärmar, mappar och gem till registry avdelningen så dessa inte tappar bort alla papper som skickas till dom.
* Egen fax och eget faxnummer till registry-avdelningen så att inte alla fax till dom försvinner.
* Ge någon rättigheter att häma rekommenderade brev, så kunder som tröttnat på att faxa 48 papper om och om igen, och som skickar dessa rekommenderat, slipper förlora 100.000-tals kronor på premiumdomäner som förfaller för att ingen från Loopia kan hämta papprena på posten.
* Kortare hanteringstider hos Registry. 3-5 veckor, 10-tals fax, 10-tals telefonsamtal, 10-tals mail och rekommenderade brev ska inte behövas för att flytta några domäner.

Kommer jag på mer säger jag till...
robertsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Gammal 2006-09-27, 10:51 #30
JonathanSs avatar
Har WN som tidsfördriv

Har WN som tidsfördriv
JonathanSs avatar

robertsson > vår domännamnsavdelning har ett väl fungerande arbetssätt, ordentlig struktur och ordning på pappersexercisen. Under semestern i somras, då den ordinarie personalen på denna avdelning var ledig, uppstod det tyvärr en del felaktigheter som vi har bearbetat och lärt oss mycket utav. Det ska helt enkelt inte få upprepas igen.

Jag har numera rätt att hämta ut rekommenderade brev hos oss. Detta föll mellan borden då jag tog över efter Sam, jag får be om ursäkt för det. Pappersarbetet var inte helt okomplicerat heller, med vår koppling till Norge.

Jag känner igen ditt ärende och mig veterligen löste sig detta till alla parters bästa, om än att vi inte lyckades hantera det lika snabbt som vi brukar kunna göra det.

Nu riskerar denna tråd att gå rätt så mycket OT. Övriga synpunkter/kommentarer om våra tjänster mottages som sagt gärna på [email protected].
JonathanS är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:03.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017