FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
VIP
|
Citat:
Kanske kan ha att göra med att många användare verkar bunta ihop allt otyg som kan drabba en på Internet. De läser om Trojaner, Virus, Spyware, Adware, modemkapningar, Spam, Pop ups osv men orkar förstår inte skillnaden. När de sen får upp en störande annons som de inte förstår hur den hamnade där blir de rädda eftersom massmedia hela tiden pumpar ut allt ont som kan drabba en? När man tittar på TV-reklam vet man i alla fall att den fungerar efteråt. Men på internet finns inga garantier. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Administratör
|
Efter popups kommer det att komma nåt ännu "jobbigare" för besökaren, det krävs massor idag för att besökaren skall uppfatta reklamen, och onekligen handlar dom ju från popup/backs så det funkar ju utmärkt.
3 - 5 ggr mer ger popback än 468*60 är min bedömning, och lead ökar markant. Jag tror iofs att vi har god tid på oss att anpassa oss, att dom släpper en SP innebär ju inte att alla har den installerad datorn dagen efter som tur är ... WN
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
Exempel 2 av dom tre länkar gjorde mig riktigt, förbannad. Kommer aldrig att köpa någon produkt som marknadsförs så. Reklamen får motsatt effekt. Den ska inte vara till besvär för besökaren, klickar man på någon annan plats på sidan, så borde den automatiskt försvinna. Du får man välja själv och det känns bättre. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||
|
||||
Medlem
|
JohanW, du har så himla rätt.
När jag jobbade som konsult och hade ansvar för många kunders system kunde man ju inte heller säga, klicka gärna på annonser. Det var ju hellre att man sa klicka inte på något onödigt (i hopp om att deras inställningar inte skulle förstöras). Därför kan en del av de nya annonssätten också ge en negativ association till varumärket som marknadsförs, speciellt för de mindre surfvana vilket borde vara den största målgruppen. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Medlem
|
Hmm....jag kanske har missförstått begreppet pop-up fönster.
Om det är så att jag har en länk till ett kontaktformulär, och då den klickas så får jag upp ett pop-up fönster med en formulär. Betyder detta att snart så kommer detta fönster inte att komma upp!? Eller gäller det bara pop-up fönster med reklam (bilder) inåti?? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |||
|
||||
Nykomling
|
MrBig<< Det är väl när ett fönster hoppar upp direkt man kliver in på en sida. Typ i onload.
Hehe det vore rätt tragiskt annars. Länkar skulle ju inte gå att använda med target="_blank" ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Ok, jag blev lite orolig. Många fönster öppnas med Javascript kommandot på min sida, typ kontaktformulär, webbradio mm. Jag blev ju lite skrämd - tänkte det blir några timmars arbete att ändra detta.
Tack, ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
|