FAQ |
Kalender |
![]() |
#21 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Tack för alla era svar! Ämnet får gärna diskuteras vidare, för det är väldigt intressant och nyttigt för många av oss.
Idag ligger "lilla" bannern på http://www.aftonbladet.se/halsa och redan nu kl 11 på förmiddagen kan jag säga att detta formatet verkar vara en mycket bättre investering än att använda stora Panoramaförmatet överst på sidan. Klickfrekvensen verkar mycket bättre på lilla formatet, som i detta fall kallas Triple Widescreen. Men hela grejen med banners på Aftonbladet har fått sig en knäpp på näsan från mig, inte alls lika positivt som jag trodde det skulle vara. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | ||
|
|||
Medlem
|
Som med all marknadsföring så måste besökarna vara öppna för den. Det är A och O. Jag menar, om jag skulle sälja kvinnounderkläder så skulle jag inte annonsera på en bilsida. Leta upp sidor där folk vill gå ner i vikt och gratissidor så kommer du garanterat få en högre klickfrekvens för ett betydligt lägre pris. Du skulle säkert få en 60 klick/dag från min sida med en mkt hög uppskrivningsprocent (kolla profil om du e intresserad). Om du planerar långsiktig marknadsföring så kan affiliatenätverken vara intressant.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Vilka affiliatenätverk är det som är värda att titta närmare på då?
Den bästa dagen med bannern på aftonbladet.se/halsa var förra onsdagen. Det gav 360 klick cirkus och enligt Aftonbladet själva har de 120 900 unika besökare om dagen på just aftonbladet.se/halsa. Detta ger cirka att 3 promille av besökarna klickar på bannern (som var av det mindre formatet, Triple Widescreen 250x360 px). Är det en hög siffra med tanke på ett av inläggen ovan som beskrev under en promille för mindre banners? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | ||
|
|||
Medlem
|
Beror lite vilken budget du har. Men med min erfarenhet skulle jag i första hand rekommendera Affiliator och Double. Om du har lite större kassa och planerar något riktigt långsiktigt kan det vara värt att kika på Jatack, MM Medier och Tradedoubler.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Nu är det inte jag som satsar, utan min kund och de har ganska bra budget för sånt här skulle jag tro. Men jag ska tipsa min kund om detta, Magnusson. Är det nåt du tycker jag behöver veta om allt detta innan jag pratar med min kund?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | ||
|
|||
Medlem
|
Tja, vet ju inte hur insatt du är i affiliatenätverk. Men grundläggande information om de olika nätverken kan vara bra att ha. Ta kontakt med några nätverk och kolla upp prisbilden.
Allmänt kan man väl säga att fördelen med affliatenätverk är du själv bestämmer dina annonseringskostnader och vilka sidor som får annonsera åt dig. Du kan tex välja att betala ut 40 öre/klick och säg 5 kr/person som beställer hem gratisprovet. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |||
|
||||
Administratör
|
Citat:
Det aftonbladet lever på är att dom är dom enda i Sverige som kan leverera denna mängd trafik på beställning. Andra riktade medier exempelvis adwords osv levererar kanske 5 besökare på ett dygn. Svår avvägning, har man 3 grabbar på lagret redo att packa duger det ju inte med 5 besökare per dag. Du får gärna höra av dej via PM, jag tror vi kan leverera en hel del intressant trafik till din kund mycket billigare.
![]() |
Svara |
|
|