FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
För mig hade det varit väldigt smidigt att ha min .PST-fil för outlook på ett usb-minne så att jag enkelt kan byta mellan min bärbara och stationära dator.
Hur säker är det att ha mailen på ett USB-minne, jag tycker mina hårddiskar kraschar allt för ofta, kan ett USB-minne också krascha? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Banned
|
Citat:
Du kan tappa ett USB minne väldigt lätt. Det är ju ett "tillfälligt" medium i princip. Lägg ut lite pengar på en "riktig" hårddisk istället. Och vad jag vet, så kan du inte flytta platsen som outlook lägger sina filer. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Supermoderator
|
USB -minnet är inte mindre sökert än en disk, snarare mer säkert, men så litet att risken finns att man tappar bort det ja...
Undrar också om någon har en bra tanke kring att ha PST-filerna på annan plats, t.e.x centralt i ett nätverk?
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Borde kunna använda google drive eller nåt liknande för att spara pst filer på...
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Under E-post i kontrollpanelen så kan du ändra plats på "datafilerna". Själv har jag flyttat min till annat ställe, dock försvann alla regler i outlook av någon anledning...
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Nykomling
|
Provat IMAP som ett alternativ till POP3??
Dåp set brevlådan likadan ut i webmail, eller epostklient på vilken dator som helst. Nackdelen är väl att det tar upp en del plats på mailservern. För mig som reser så är det kanon iaf... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
En extern HDD då?
|
||