FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Vad tror ni om att starta en företagsblogg. Vill börja skriva och ge instruktioner för att hjälpa företaget jag jobbar hos nu. Vi riktar oss mot kommuner och större företag men jag tycker vi har produkter även för vanliga konsumenter. Nu vill jag försöka dra ut ett ben genom att starta en företagsblogg så att jag kan förmedla kunskap, information m.m till besökarna och inte ha restriktioner på att all text ska vara perfekt tillsammans med layout m.m vilket är ett krav på företagshemsidan. Genom att skriva en blogg tror jag man kan vara mer flexibel på att hitta nya kunder genom att läsa av sökmotorträffar och studera kommentarer m.m. Vad tror ni om den strategin?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Den idén är ju ganska gammal, tyvärr...
Jag har skrivit företagsblogg nu i ett halvår, kan bara säga att jag rekommenderar det. Dock vill ju ingen sitta och läsa bara om hur bra det går med företaget osv. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Precis det tycker jag också och gör man så har man helt missat grejen med bloggar tycker jag. Matnyttighet tror jag kan vara mycket givande.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Har inte tänkt på det förut men jag kan inte hitta någon avtalstext innan man skickar in en kommentar på i en blogg. Hur tänker man då när man inte har det?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Nykomling
|
Skulle gärna kika på några företagsbloggar.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
http://www.bloggtoppen.se/kategori/f_retagsbloggar/ |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Han vill exempelvis hjälpa företagets kundservice med bättre (?) dialog till kunderna... Vissa företag är för upptagna med sin tråkiga image och kanske saknar den personliga feelingen. En blogg fungerar alldeles utmärkt i detta avseende.. Dock bör chefen vara medveten om detta, eftersom han faktiskt kan stoppa bloggen om han/hon anser att den skadar mer, än faktiskt gör nytta. Sedan finns det ju risker med att "avslöja för mycket" publikt och förmodligen kommer konkurrenterna att läsa den.. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Det allra första jag tänkte med detta är att jag tycker det är för svårt att göra sökmotoroptimeringar och länkningar till webbsidan eftersom den så specifikt vänder sig till större företag och kommuner. Jag vill ha en enklare webbsida som är ett sidoskott så att jag kan vända mig till en större besökarskara och kanske få fler att intressera sig för våra applikationer.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|