Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Webbhotell eller Dedicerande Server

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2006-08-17, 11:39 #1
Hassaninho11 Hassaninho11 är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: May 2006
Medlem

Hejsan!
Om jag har ca 15 000 unika per dag, ca 6-7 gb trafik per dag.
Skall jag då ha dedicerande server eller vanligt webbhotell.
Isådana fall, vilka rekommenderar ni?

Hassan
Hassaninho11 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-08-17, 12:01 #2
grazzy grazzy är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Mar 2004
grazzy grazzy är inte uppkopplad

En dedikerad server innebär att du själv sköter all administration. Om du måste ställa frågan så skulle jag rekommendera att du har ett webbhotellskonto eller en managed server (dvs att personalen på företaget där du hyr datorn sköter din dator åt dig). Jag har flera olika avtal om dedikerade servrar, på vissa ställen ingår utbyte av delar (dvs när jag hyr) på andra ställen äger jag själv maskinerna och då blir det snabbt dyrt när saker inte funkar.

Det har inte så mycket att göra med trafikmängd som med din egen kunskap / intresse och tid faktiskt.
grazzy är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-08-17, 13:16 #3
Niclas Niclas är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Oct 2004
Niclas Niclas är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Oct 2004
Sant det du säger grazzy, men det verkar som frågeställningen snarare gäller serverbelastning.

Hassan, det går inte att säga enbart utifrån antalet besökare och trafik hur mycket processorn kommer att belastas och därmed hur andra webbhotellskunder på samma server skulle drabbas. Det beror mer på vilken teknik din sajt använder och hur väloptimerad den är (och för den del även hur väl servern är optimerad). Vissa CMS och webbutiker belastar processorn helt oacceptabelt (för shared hosting) redan vid 1000 besökare om dagen, medan en enklare html-sida knappt belastar servern alls även om den har 10 000-tals besökare.
Niclas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-08-17, 14:08 #4
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Sep 2003
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Sep 2003
Det känns som att din sida ligger lite på gränsen; men det är möjligt att det kan fungera med ett traditionellt webbkonto.
jonny är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-08-17, 16:46 #5
Hassaninho Hassaninho är inte uppkopplad
Read Only

Reg.datum: Apr 2003
Hassaninho Hassaninho är inte uppkopplad
Read Only

Reg.datum: Apr 2003
Citat:
Originally posted by Niclas@Aug 17 2006, 13:16
Sant det du säger grazzy, men det verkar som frågeställningen snarare gäller serverbelastning.

Hassan, det går inte att säga enbart utifrån antalet besökare och trafik hur mycket processorn kommer att belastas och därmed hur andra webbhotellskunder på samma server skulle drabbas. Det beror mer på vilken teknik din sajt använder och hur väloptimerad den är (och för den del även hur väl servern är optimerad). Vissa CMS och webbutiker belastar processorn helt oacceptabelt (för shared hosting) redan vid 1000 besökare om dagen, medan en enklare html-sida knappt belastar servern alls även om den har 10 000-tals besökare.
Hej!
Jag har webbhotell hos box.se
Ena dagen går de snabbt, medan andra dagen går det hur segt som helst.
De kan ta minuter att komma in på sidan.
Sidan är gjord för att vara snabbladdad, så mycket grafik finns det inte.

Jag har haft mycket problem hos box, och nu när jag mailade så sa dom att de undersöker servern nu när sidan är seg, vi ser inget fel... kontrollera ifall det är fel på din kod ..?

Jag har ju haft samma kod hela tiden, och då har de gått snabbt.
Jag har även kontrollerat min kod och den ärdet inget fel på.

Mvh Hassan
Hassaninho är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-08-17, 20:52 #6
Spindels avatar
Spindel Spindel är inte uppkopplad

Spindels avatar

Då du har ca 15 000 unika per dag anser jag att du ska flytta till en egen server. Jag antar att du trots allt tjänar en hel del på dina besökare och att då kunna bli påverkad av att någon annan galning på din server belastar den gemensamma server gör ju att din sida drabbas negativt.

Med tanke på att du inte förbrukar så mycket bandbredd skulle det inte precis bli särskilt dyrt för dig att skaffa Co-location eller liknande. Runt 200-400 kr kan du få betala per månad. Men du tjänar väl mer på din sida?

Edit: I övrigt bör du nog byta webbhotell eller som jag skrev, skaffa Co-lo eller Dedikerad server. Box.se - när jag hade en sida där för några år - hade ofta problem med segladdade sidor.
Spindel är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-08-17, 23:49 #7
Medlem

Medlem

Citat:
Originally posted by Spindel@Aug 17 2006, 20:52
Då du har ca 15 000 unika per dag anser jag att du ska flytta till en egen server. Jag antar att du trots allt tjänar en hel del på dina besökare och att då kunna bli påverkad av att någon annan galning på din server belastar den gemensamma server gör ju att din sida drabbas negativt.

Med tanke på att du inte förbrukar så mycket bandbredd skulle det inte precis bli särskilt dyrt för dig att skaffa Co-location eller liknande. Runt 200-400 kr kan du få betala per månad. Men du tjänar väl mer på din sida?

Edit: I övrigt bör du nog byta webbhotell eller som jag skrev, skaffa Co-lo eller Dedikerad server. Box.se - när jag hade en sida där för några år - hade ofta problem med segladdade sidor.
Visst kan jag skaffa en server... men några pengar tjänar ja inte.
Blev ju kickad från google, och hittar ingen bra ersättare.

Mvh
Oläst 2006-08-21, 14:19 #8
Spindels avatar

Spindels avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Hassaninho11
Citat:
Ursprungligen postat av Spindel

Mvh
Tjänar inga pengar med 15 000 unika besökare per dag?

Double, tradedoubler måste väl passa?
Spindel är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-08-23, 16:38 #9
Medlem

Medlem

Citat:
Citat:
Originally posted by -Hassaninho11@Aug 17 2006, 23:49
Citat:

Mvh

Tjänar inga pengar med 15 000 unika besökare per dag?

Double, tradedoubler måste väl passa?
Double fungerar bara för svenska siter.
Tradedoubler har inga ppc.
Jag tjänar mest på PPC, men google stängde av mig.
Just nu har ja yieldmanager på ca 15-20$ per dag.
Oläst 2006-08-27, 16:37 #10
mikaelkrantzokit mikaelkrantzokit är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Aug 2006
mikaelkrantzokit mikaelkrantzokit är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Aug 2006
Varför inte en svensk leverantör för samma pengar. Dock lite mindre bandbredd då de är bandbredd som kostar skjortan idag.
Bättre ping o trafik från svenska servrar till svenska kunder oftast också. Även om de svenska trans-globala operatörer idag har multipla 10 gig länkar men ändå.
mikaelkrantzokit är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:10.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017