FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Jag funderar på hyra en dedikerad server men har aldrig tidigare gjort det. Det jag behöver är en server som klarar av ASP, JMAIL, ACCESS DB. Hittade ett företag utomlands och fick svar att detta finns installerat på servern och resten får man fixa själv:
- tillgång genom ssh (port 22) - TSE (port 23) - pop3 (port 110) - serwer www (IIS) - serwer dns - ASP Räcker det för mig eller är det nån funktion som saknas? /David |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Ska du köra ASP rekommenderar jag defintivt att du hyr en server som kör windows. I och med att du har ssh-access rör det sig förmodligen om en linuxbaserad server.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
|
server 300GP (med Window 2003 Web Edition)
Sån är det. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
|
Finns det ingen som kan svara på min fråga? Räcker det som finns för att jag ska kunna köra en ASP sida på Access DB med Jmail? Eller är det nåt som saknas?
/david |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
|
Rent spontant så är det väl så att om du måste fråga sådana frågor bör du kanske överväga om att admina en egen server är rätt för dig.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
|
Ja, men jag kommer ju lära mig, nånstans måste man ju börja?
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
|
Se till att ha ett journummer. Varför inte ha servern i sverige istället? Enklare att få hjälp då misstänker jag. Eller så gör du så att du testar lite själv hemma på nån överbliven maskin innan du går lös på att göra det "live".
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
|
Japp, testa själv hemma så att du ser att du kan få sakerna att fungera som du vill SEN skaffar du server/vps. Det kan bli ruskigt dyrköpt kunskap annars.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Spontant, ja, men sen kan det alltid finnas något som man missar och som måste komma till. Har du full kontroll på servern och dom inte har några restriktioner på portarna så borde allt vara under kontroll. Sen dyker alltid upp frågor tex hur du ska hantera e-post till din domän samt om dom erbjuder DNS till dina domäner etc. Har själv lärt mig en del den hårda vägen. :-) Dock inga allvarliga misstag.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|