FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Vi ska börja sälja textannonser samt bildannonser till vår webbplats. Adsense är dock viktiga för oss och vi vill inte bryta mot deras policy, vilket jag inte tror vi gör. Vad tror ni? Se screenshot:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
För att vara på den säkra sidan så skicka dem ett mail och be dem kolla er sida eller bifoga skärmdumpen. Dom brukar vara hyfsat snabba med att hörsa av sig och säga om det är ok eller inte.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
AdSense ihop med andra text-ads baserade program så som yahoos är ej tillåtet.
AdSense ihop med banners från double och dylikt är tillåtet. Tror man bör få ha sin "egna" annonser ihop med adsense. Osäker som attan dock, maila? Sökte igenom deras webbsida för jag själv hade intresse för det, men hittade inte riktigt något svar på det. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Jag har mailat!
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Det ska nog inte vara några problem. De tillåter inte "kontextuella" (innehållsbaserade?) annonser tillsammans med sina annonser. Jag var i kontakt med Google AdSense och frågade om jag fick använda annonser från PeakClick på samma sida och det gick bra.
Ett utdrag ur svaret jag fick: Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Micke04: Det där går utmärkt bra. De har ingenting emot det sättet att lägga upp det. Jag har haft just så sedan AdSense började i Sverige.
Mattias: Du har fattat helt fel. Det är inte det som Google säger, som du tror. Det som de talar om det är sådant som TD ska börja med nu, och inte textannonser generellt. /Bengt
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Google sa att det var okej! Fick svar efter 3 dagar.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
![]()