FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Har fått tips, råg och hjälp vad man skall lägga energi på, var man inte skall lägga avdrag etc. Ring deras kundtjänst och förklara så tydligt som möjligt. Jag är helt övertygad om att du kommer få extremt kompetent hjälp. /Mattias |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Nu var det inte jag som frågade, men jag uppfattade frågan som "ska jag deklarera pengarna?" och inte "hur deklarerar jag pengarna?"
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Robertsson: Frågan var: "Är det någon som vet om skatteverket kommer att få reda på detta så att jag får en glad överraskning i deklarationen nästa år?"
Mitt svar är: Ring och fråga. /Mattias |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
|
Skaffa ett bankkonto i Österike, dom har stenhård Sekretess. Annars kan man väl regga ett företag i typ UK för £1 och ha bank kontot i UK.
Tro inte du åker ditt på så småpengar som 2500:- / mån. Det kostar skatteverket stora resuser att jaga folk också, dom vill åt dom stora bovarna. Sedan har du rätt tjäna upp 30.000 om året, utan att du behöver redovisa beloppet. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Medlem
|
Får tacka för alla svar jag har fått.
Ha en fortsatt skön sommar. Farang... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
|||
Medlem
|
Hur är det med svenska banker, har dom någon skyldighet att rapportera utländska bankinsättningar?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
|||
|
Citat:
Om de företag du får pengar ifrån inte skickar uppgifter till skatteverket så behöver du inte oroa dig över 2500kr/mån. Speciellt inte om du arbetar med någonting och får inkomster därifrån. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |||
|
||||
Nykomling
|
Citat:
Mer info om http://skatteverket.se/svarpavanliga...f80007832.html |
|||