Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Vem sæljer epostadresser till Bidplayer.com?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2006-07-24, 20:03 #1
daniel_s avatar
daniel_ daniel_ är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Apr 2006
daniel_ daniel_ är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
daniel_s avatar

Reg.datum: Apr 2006
Har idag mottagit tre mejl från Bidplayer.com.
Har aldrig tidigare varit inne på sidan ens vilket gør mig vældigt konfunderasm om vart de fått tag i min e-post.

Har någon annan fått oønskad reklam från dessa?
daniel_ är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-07-24, 20:18 #2
youngbloods avatar
youngblood youngblood är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Aug 2005
Medlem
youngbloods avatar

hmm jag har också fått mail av dem.

längst ner i mailet stod det typ: "vi skickar bara ut mail till personer som har accepterat att få mail av oss"

(OBS - inte helt säker på att det stod så ordagrant eftersom jag slängde mailet med en gång. men budskapet var detta.)

Jag är till 99% säker att jag inte lämnat min epost till dem.
youngblood är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-07-24, 20:30 #3
Alexs avatar
Alex Alex är inte uppkopplad
Administratör

Reg.datum: Sep 2004
Alex Alex är inte uppkopplad
Administratör
Alexs avatar

Reg.datum: Sep 2004
Även jag har fått mail av dem.
Kan inte komma på att jag har ens varit i kontakt med dem.
Oläst 2006-07-24, 22:47 #4
youngbloods avatar
Medlem

Medlem
youngbloods avatar

Citat:
Originally posted by youngblood@Jul 24 2006, 20:18

längst ner i mailet stod det typ: vi skickar bara ut mail till personer som har accepterat att få mail av oss
(OBS - inte helt säker på att det stod så ordagrant eftersom jag slängde mailet med en gång. men budskapet var detta.)

Hittade mailet i pappkorgen. det som står är följande:

"Alla mottagare av detta e-mail har aktivt tackat ja till auktionsinformation från Bidplayer."
youngblood är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-07-24, 22:57 #5
robertsson robertsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Mar 2004
robertsson robertsson är inte uppkopplad

Ett till företag som gör en Joel...
robertsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-07-24, 23:26 #6
grazzy grazzy är inte uppkopplad

Det är vanligare än ovanligare att det står i siters EULA att "[] härmed accepterar jag att xxx.com OCH dess partners skall få skicka medlemsbrev till mig". Det finns ju nuförtiden även flera tjänster som låter webmasters signa upp sina medlemmar till "nyhetsbrev med erbjudanden" automatiskt. Tex jatack.dk och nåt svenskt bolag i sthlm jag har glömt namnet på. De brukar maila och vilja komma in på mina siter iaf, jag är säker på att ni andra har hört av dem också...

Alla vinn*.se-siterna verkar ju fungera på det sättet.

Summasummarum, det är lätt hänt att hamna i klorna på spammare nuförtiden, gratissaker och "gratistävlingar" på nätet är väldigt sällan gratis på riktigt. Man säljer sitt privatliv.
grazzy är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-07-24, 23:38 #7
Andreas Bards avatar
Andreas Bard Andreas Bard är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: May 2004
Andreas Bard Andreas Bard är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
Andreas Bards avatar

Reg.datum: May 2004
Citat:
Originally posted by grazzy@Jul 24 2006, 23:26

Summasummarum, det är lätt hänt att hamna i klorna på spammare nuförtiden, gratissaker och gratistävlingar på nätet är väldigt sällan gratis på riktigt. Man säljer sitt privatliv.
Det är ju verkligen på det sättet. Den sista meningen beskriver ju exakt som det är, och folk bör nog vara mer noggrana och läsa vad som verkligen döljer sig bakom dessa gratissidor osv.

Har inte fått e-mail av dessa ännu, men det kommer väl.

//Andreas
Andreas Bard är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-07-25, 00:56 #8
Tympanon Tympanon är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Feb 2005
Tympanon Tympanon är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Feb 2005
inte så mycket o bråka om egentligen eller? gmail stoppar ju i stort sett all spam och det lilla som rinner igenom några gånger i månaden tar ju inte många sekunder att spammarkera.

Det kallar inte jag att "sälja sitt privatliv". Självklart är jag emot all spam men det är ju inte som de var på hotmail förr direkt...
Tympanon är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-07-25, 01:35 #9

Jadu.. testa regga ett gäng domäner med aktiva emails på (för feedback, kommentarer, sälj osv). Jag har även felmeddelning via email vilket tidvis kan generera mycket mail.. jag har fått stänga av spamassassin manuellt på grund av att spamattacker eller bruteforce hackerattackre har genererat sådana mängder mail att servern där jag pollar mina mail går på knäna. Och det är en p4a..

Gmail javisst, för en email.. men det funkar inte när man har 100 ..

Just nu låter jag eudora hantera mitt spam och det funkar hyfsat då jag även vet att jag enkelt kan hitta felaktiga träffar i junk-lådan men det är grymt segt att behöva sitta med skiten.

Det är ju dessutom inte bara det tekniska irritationsmomentet, det som irriterar mest är när man blir lurad till att läsa ett spam-mail och man inser att här sitter det nån romän, bulgare eller joel:are och försöker tjäna 0.000001:- på att lura folk per utskickat email. Det får mig att stödja lösningar som microsoft hittar på med micropayments per skickat email ... och den typen av lösningar känns fruktanstvärt desperata.
grazzy är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-07-25, 06:03 #10
klein klein är inte uppkopplad

Reg.datum: Jul 2005
klein klein är inte uppkopplad

Reg.datum: Jul 2005
Citat:
Originally posted by grazzy@Jul 25 2006, 01:35
Jadu.. testa regga ett gäng domäner med aktiva emails på (för feedback, kommentarer, sälj osv). Jag har även felmeddelning via email vilket tidvis kan generera mycket mail.. jag har fått stänga av spamassassin manuellt på grund av att spamattacker eller bruteforce hackerattackre har genererat sådana mängder mail att servern där jag pollar mina mail går på knäna. Och det är en p4a..

Gmail javisst, för en email.. men det funkar inte när man har 100 ..

Just nu låter jag eudora hantera mitt spam och det funkar hyfsat då jag även vet att jag enkelt kan hitta felaktiga träffar i junk-lådan men det är grymt segt att behöva sitta med skiten.

Det är ju dessutom inte bara det tekniska irritationsmomentet, det som irriterar mest är när man blir lurad till att läsa ett spam-mail och man inser att här sitter det nån romän, bulgare eller joel:are och försöker tjäna 0.000001:- på att lura folk per utskickat email. Det får mig att stödja lösningar som microsoft hittar på med micropayments per skickat email ... och den typen av lösningar känns fruktanstvärt desperata.
Jag kör thunderbird, spam filtera skit fint. Dock tilllämpar jag nolltolerans emot Svenskspråkig spam, just för att uppfostra företag att ge fan och bajsa i min brevlåda.

Ibland har man blivit uppringd av försäljare ,som skall skicka över en prislista, helt plöstligt är man med på deras nyhetesbrev. Då kommer spydig och klart brev tillbaka, där jag ber dem dra åt helvete.

Jag blir bara irriterad på telefonförsäljare som inte när dom skall dra åt helvete. Jag bestämer själv över mitt liv, jag köper inte varu och tjänster av företag som inte respektera mej, dvs ge fan och ringer stör på kvällen.

Fler bårde klona min attityd emot spamare. Jag fundera på att fakturera all svensk språkig spam med 5000:- per brev. Och menar på, att genom maila mej så har dom ingått ett avtal där jag har rätt att debitera dem 5000:- per mail. Jag vet att de låter lite "sinnessjukt".

Sedan skicka skiten till inkasso, det är nästan värt pengarna för att få jävlas lite med detta slödder.
klein är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 03:12.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017