Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Tradedoubler lanserar kontextuella annonser

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2006-06-30, 08:04 #11
Emil_P Emil_P är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Oct 2003
Inlägg: 1 088
Emil_P Emil_P är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Oct 2003
Inlägg: 1 088
Citat:
Originally posted by Lundmark@Jun 29 2006, 21:36
Har man ett forum är det ju bra om reklamen är om det som behandlas i tråden.
Det är nog sant, kontextuella annonser är ju perfekt för just forum och bloggar.
Emil_P är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-06-30, 13:27 #12
Internet Swedens avatar
Internet Sweden Internet Sweden är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 2 511
Internet Sweden Internet Sweden är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Internet Swedens avatar
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 2 511
Citat:
Originally posted by grazzy@Jun 29 2006, 23:35

Edit: och ja, man vill ha en sådan tjänst. Varför? För att inte lägga alla äggen i samma korg helt enkelt. Jag har lagt rätt mycket tid på att få upp en inkomst via tradedoubler jag kan leva på senaste tiden. Möjligheten att ens inkomster från Adsense stannar av finns alltid.

Google Adsense tillåter inte att du använder fler korgar !

"Konkurrerande annonser eller tjänster
Vi tillåter inte att Google-annonser eller Googles sökrutor publiceras på webbsidor som också innehåller vad som skulle kunna anses vara konkurrerande annonser eller tjänster. Om du har valt att visa kontextuellt riktade Google-annonser inkluderar detta alla andra kontextuellt riktade annonser eller länkar på samma sidor som visar Google-annonser. Det inkluderar även annonser på hela webbplatsen som efterliknar Google-annonser eller verkar ha kopplingar till Google. Även om du kanske vill sälja annonsplats på din webbplats är ansvaret ditt att säkerställa att dessa annonser inte efterliknar Google-annonser. Om du använder Googles söktjänster så inkluderar det andra söktjänster på samma webbplats och sökbaserade annonser som inte är från Google. Vi tillåter dock affiliate-länkar eller länkar med begränsad text."
Från: https://www.google.com/adsense/policies
Internet Sweden är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-06-30, 13:53 #13
grazzy grazzy är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 3 471
grazzy grazzy är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 3 471
jokkoapa, eh ja och? Man får inte använda adsense och tradedoublers nya kontextuella tjänster på samma sida samtidigt. Det har ingen sagt att jag tänker göra heller. Om tradedoubler presterar lika bra eller nästan lika bra som adsense så är det ide att byta ut adsense på vissa sidor mot tradedoublers nya system för att sprida riskerna.

Av erfarenhet som premiumpublicent hos tradedoubler vet jag att jag tjänar ungefär 80% av det jag får från adsense, det är en förlust jag är beredd att göra gentemot risken att låta google hantera en stor del av mina totala intäkter.
grazzy är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-06-30, 13:56 #14
jimmies avatar
jimmie jimmie är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2004
Inlägg: 751
jimmie jimmie är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
jimmies avatar
 
Reg.datum: Oct 2004
Inlägg: 751
Citat:
Ursprungligen postat av jokkoapa
Citat:
Ursprungligen postat av grazzy
Edit: och ja, man vill ha en sådan tjänst. Varför? För att inte lägga alla äggen i samma korg helt enkelt. Jag har lagt rätt mycket tid på att få upp en inkomst via tradedoubler jag kan leva på senaste tiden. Möjligheten att ens inkomster från Adsense stannar av finns alltid.

Google Adsense tillåter inte att du använder fler korgar !

"Konkurrerande annonser eller tjänster
Vi tillåter inte att Google-annonser eller Googles sökrutor publiceras på webbsidor som också innehåller vad som skulle kunna anses vara konkurrerande annonser eller tjänster. Om du har valt att visa kontextuellt riktade Google-annonser inkluderar detta alla andra kontextuellt riktade annonser eller länkar på samma sidor som visar Google-annonser. Det inkluderar även annonser på hela webbplatsen som efterliknar Google-annonser eller verkar ha kopplingar till Google. Även om du kanske vill sälja annonsplats på din webbplats är ansvaret ditt att säkerställa att dessa annonser inte efterliknar Google-annonser. Om du använder Googles söktjänster så inkluderar det andra söktjänster på samma webbplats och sökbaserade annonser som inte är från Google. Vi tillåter dock affiliate-länkar eller länkar med begränsad text."
Från: https://www.google.com/adsense/policies
Frågan är om man får göra så här i Sverige? Sätter ju konkurrensen ur spel.
jimmie är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-06-30, 17:33 #15
Internet Swedens avatar
Internet Sweden Internet Sweden är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 2 511
Internet Sweden Internet Sweden är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Internet Swedens avatar
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 2 511
Grazzy - Missförstå mig inte; Jag ville inte skriva dig på näsan utan peka på att OM man använder fler program på samma site, så åker man ut från Adsense.
Internet Sweden är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-06-30, 19:56 #16
jompers avatar
jomper jomper är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: May 2004
Inlägg: 1 132
jomper jomper är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
jompers avatar
 
Reg.datum: May 2004
Inlägg: 1 132
Har de ändrat villkoren? Förut var det uttryckligen så att man inte fick ha flera på samma SIDA men på olika sidor på siten gick det utmärkt.
jomper är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-07-03, 22:32 #17
Joel Falck Joel Falck är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2006
Inlägg: 183
Joel Falck Joel Falck är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2006
Inlägg: 183
Citat:
Ursprungligen postat av jimmie
Citat:
Originally posted by -jokkoapa@Jun 30 2006, 14:27
Citat:
Ursprungligen postat av grazzy
Edit: och ja, man vill ha en sådan tjänst. Varför? För att inte lägga alla äggen i samma korg helt enkelt. Jag har lagt rätt mycket tid på att få upp en inkomst via tradedoubler jag kan leva på senaste tiden. Möjligheten att ens inkomster från Adsense stannar av finns alltid.

Google Adsense tillåter inte att du använder fler korgar !

"Konkurrerande annonser eller tjänster
Vi tillåter inte att Google-annonser eller Googles sökrutor publiceras på webbsidor som också innehåller vad som skulle kunna anses vara konkurrerande annonser eller tjänster. Om du har valt att visa kontextuellt riktade Google-annonser inkluderar detta alla andra kontextuellt riktade annonser eller länkar på samma sidor som visar Google-annonser. Det inkluderar även annonser på hela webbplatsen som efterliknar Google-annonser eller verkar ha kopplingar till Google. Även om du kanske vill sälja annonsplats på din webbplats är ansvaret ditt att säkerställa att dessa annonser inte efterliknar Google-annonser. Om du använder Googles söktjänster så inkluderar det andra söktjänster på samma webbplats och sökbaserade annonser som inte är från Google. Vi tillåter dock affiliate-länkar eller länkar med begränsad text."
Från: https://www.google.com/adsense/policies

Frågan är om man får göra så här i Sverige? Sätter ju konkurrensen ur spel.
Det är väl inte alls att sätta konkurrensen ur spel, man har ju fortfarande chansen att välja vilket nätverk man vill vara med i, eller hur? Och då väljer man såklart de med flest fördelar, och därmed kan ju företagen konkurrera genom att ge flest fördelar.
Joel Falck är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-07-04, 11:39 #18
Blackexs avatar
Blackex Blackex är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2006
Inlägg: 238
Blackex Blackex är inte uppkopplad
Medlem
Blackexs avatar
 
Reg.datum: Jun 2006
Inlägg: 238
Styrkan med Google Adsense är att det är så många annonsörer. Vilken webbsida du än har så kommer det upp relevanta annonser. Tradedoubler har inte lika många annonsörer, därför kommer deras annonser inte att vara lika bra matchade mot innehållet.

För att Tradedoublers system skall bli attraktivt måste de bredda antalet annonsörer. För att bredda antalet annonsörer måste de ta bort sina fasta kostnader gentemot sina annonsörer.

En annan sak: Redan idag kan man hitta Tradedoublers annonsörer via Google Adsense. Så det blir nog svårt att motivera folk att byta från adsense. Deras enda chans är att hitta på någonting som gör att de blir bättre än AdSense.

Högre ersättning per klick skulle kanske få mig att byta. Något annat kan jag inte komma på. Ni då?
Blackex är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:46.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017