| FAQ |
| Kalender |
|
|
#1 | ||
|
|||
|
Medlem
|
Hej!
Jag har en kund som ska implementera kortbetalning på sin shop. De är intresserade av Paynova, men varken de eller jag vet något om dem (förutom vad som skrivs här ). När man är inne på deras hemsida så pratas det bara om deras "plånbok", inget om vanliga korttransaktioner.Är det någon här som har erfarenhet om ovanstående? Jag skulle vilja veta mer om möjlighet till kortbetalningar, implementation, prisbild och mer som kan vara matnyttigt. Obs! Jag HAR kontaktat deras sales, men de är sååå himla långsamma på att svara ![]() /Martin |
||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#2 | |||
|
||||
|
Klarade millennium-buggen
|
Min erfarenhet är att dom är EXTREMT slöa på att svara, och att deras dokumentation är dålig. Man får inte mycket hjälp med att implementera.
Tummen ner för paynovas service. Dock är tjänsten dom levererar bra! Det är enkelt och smidigt för användarna, och dom tar flera olika betalningsmedel, och man behöver inte ha en paynova plånbok. Ett mer lätthanterligt interface, och bra dokumentation så hade det vart super! |
|||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#3 | ||
|
|||
|
Medlem
|
finns ju fler alternativ än paynova.
paypal moneybookers neteller firepay medfleer... h34r:
|
||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#4 | ||
|
|||
|
Mycket flitig postare
|
En dum sak med paynova är att man inte kommer ifrån deras layout i en popup/iframe samt att kunden måste uppge e-postadress till paynova vid varje beställning. Såna saker retar mig. Tycker det är bättre att köra samport och fixa ett eget inlösenavtal. Går få ner priset till 1-2 kr totalt per transaktion med låg eller ingen årsavgift.
|
||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#5 | ||
|
|||
|
Medlem
|
Citat:
|
||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#6 | ||
|
|||
|
Mycket flitig postare
|
tja, kunden fyller ju i sitt kortnummer eller hur han nu vill betala i en iframe eller popup som ligger på paynovas server, med andra ord ser den ut som dom vill och inte som du vill. Finns väl iofs lite css-grejer man kan ändra.
Varför kunden måste ange e-postadressen till paynova undrar jag ocskå. |
||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#7 | ||
|
|||
|
Medlem
|
Ok, så nu har min kund hastigt och lustigt redan beställt konto hos paynova, så alla beslut om att hitta alternativ är som bortblåsta.
Däremot skulle jag gärna ta emot tips när det gäller att implementera deras lösning på en webbshop i företrädesvis ASP. Btw, så har deras säljare inte hört av sig än
|
||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#8 | ||
|
|||
|
Flitig postare
|
Tycker om Paynova... fint att slippa startavgift (var så förut iaf).. har användt det i 2 år nu...
|
||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#9 | ||
|
|||
|
Medlem
|
Citat:
|
||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#10 | ||
|
|||
|
Medlem
|
Fortsätter lite här. Jag har fått uppgifterna från Paynova, men deras exempel notify.asp puckar. Efter att ha ringt deras support fyra gånger, blivit bortkopplad två och slutligen fått tag på nån så berättar de att om man inte är privatperson så kan man inte prata med supporten överhuvudtaget utan måste maila dem så blev jag lite lack.
Är det ngn som vet varför de har en halvgjord kod för att skicka mail (mailobjektet skapas aldrig, men anropas ändå) i notify-skriptet? Kan man dumpa det och sen få det att funka? Tack! /Martin |
||
|
|
Svara med citat
|
| Svara |
|
|