FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Efter att ha tänkt och kollat domäner ett bra tag nu kom jag fram till att det bästa lediga vore nog [bortediterat] för min lite filosofiska blogg/hemsida.
Dock är idén tagen från bandet Switchfoot's låt "[bortediterat]"... Tror ni att det är dumt och att skivbolag eller band(vilket känns otroligt eftersom dom är ett väldigt snällt band ![]() Edit: Oregistrerat domännamn. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Min personliga uppfattning är att låtttilar inte är skyddade på det sättet.
Det finns ju faktiskt flera låtar med samma titel.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Nykomling
|
det har du ju rätt i...
då blir det nog det då =) (även om det kanske inte är världens enklaste adress) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Stockholms Tingsrätt och Universal håller inte med er.
I en dom väldigt nyligen slogs det fast att en låttitel har verkshöjd. Otroligt, men sant. http://www.cyberlaw.se/kalle/2006/05/02/ta...ta-mig-till-ht/ |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Administratör
|
Nu är ju inte detta ett så kommersiellt värdefullt domännamn men jag valde ändå att editera bort det tills du har bestämt om du skall ha det.
En låttitel med fyra vanliga engelska ord.
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Jag anser att det är stora skillnader i det zacharias vill göra och det Silja Line gjorde.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Finns det inget kommersiellt syfte och det inte används i tveksamma sammanhang så är nog risken lika med noll. Vill du trots det vara bombsäker så fråga skivbolaget helt enkelt.
![]() |
Svara |
|
|