FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Vad kan gamle Bettan vara värd? Hon är ett hembygge som snurrat i över två år nu och ska säljas p.g.a. att hon fått sig en efterträdare.
Spec: 3U 19" chassi Intelmoderkort baserat på i875 med SCA-buss för NIC (1Gbit/s) Pentium 4 Northwood, 2,8GHz 1 GiB obuffrat PC3200 U160 SCSI-kort Dubbla 36GiB SCSI-diskar CD-läsare Floppy Jag ska inte annonsera ut den utan sälja den till en bekant så jag vill inte ta i till bristningsgränsen. Nypris i dagsläget skulle nog vara runt 6000:- plus moms. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Skulle inte värdera den så mycket, 3U är rätt värdelös storlek till ingen nytta.
Känns nästan som man får mer i lösa delar kanske än sälja den som 3U. För 6.000 får man en fin 1U DELL 1425, dock inte med SCSI då men kostnaden går inte upp så mycket för få vanlig SCSI utan raid. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Storleken har visst betydelse. Man får plats med många diskar och höga PCI-kort.
Skulle begagnat i lösdelar vara mer värt än komplett? Det är precis tvärs om vad jag skulle säga. Det är ju något komplett som fungerar som är en del av värdet. 3k tycker jag den borde vara värd iaf. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|