FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
ps domäner.....inte pl, Thomas. Det finns en himla .pl domäner registrerade. Polacker är ju nästan 40 miljoner. Antar att du skrev fel bara.....
Tänkte också fråga om banning. Egentligen har michael2005 spammat detta forumet redan ett flertal gånger. Är det inte dags att tillämpa banning!? Edit: Jepp .ps gick lite för fort. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Inte nog att man får dessa ps-domäner som spam (från just regit.ps ) så ska man också behöva läsa det här...
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Men anna var ju ingen bot, hon var ju en väldigt vacker tjej..
Jobbar extra på en nattklubb och tro f*n jag hört den låten 1 gång för mycket. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Alltså, om det finns oändligt många tänkbara domäner under en topdomän, och begränsad naturlig mängd domäner är registrerade, säg 100 miljoner, då återstår ju fortfarande oänndligt många domäner till förfogande för den som vill registrera?
Sorry för OT:n men jag fattar inte det där snacket om att det finns en miljoner domäner kvar.. om det för enkelhetens skull finns 30 tecken tillgängliga och domännamn kan variera från 2 till 10 tecken, då finns det totalt 30^2 + 30^3 + ... 30^8 + 30^9 + 590490000000000, vilket är långt mer än några miljoner, även om 100 miljoner redan är reggade. Blev lite besserwisserattityd över mitt inlägg men som sagt, jag fattar inte resonemanget om att det nu finns en miljoner lediga domäner.. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||
|
||||
|
Kristofer - "REGIT/FL-NET-Micke" har inte en blekaste aning hur många domäner som ryms under en TLD.
Faktum är att det är betydligt fler än du tror som teoretiskt är lediga: ps-TLDn som många andra tillåter mellan 3-63 tecken som domännamn och .ps-domänen har defenitivt inga 100 miljoner upptagna domäner utan endast drygt 2 tusen stycken (2k) !! http://www.nic.ps/statistics/2005/04-05pie.swf Orsaken är väl dels att det finns väl knappast osäkrare (riskabelt instabil) administration (fn styrd av HAMAS) och dels - att vara registrerad innehavare av en .ps-domän kan av stora delar i världen uppfattas som stötande. Hypotetiskt ur politiskt perspektiv skulle det även kunna uppfattas som att man tagit en politisk ställning och därmed stödjer en terroriststämplad organisation (HAMAS) om man auktoriserat sig som återförsäljare för att exportera åt Palestina - när i stort sett hela världen har lagt handelsblockad på Palestina. Det är nog inte helt osannolikt att den "enda Svenske auktoriserade återförsäljaren" därmed dokumenteras hos diverse underrättelsetjänster och leder till att man får det problematiskt (eller värre) vid besök i ett större antal länder mm. Givetvis hypotetiskt men inte osannolkit ! :/ |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
|
Här låt mig utdela medalj för idioti.
Spring och kasta paj på någon annan... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |||
|
||||
|
Kasta Paj - Har jag gjort det ?
Min åsikt är att FL-NET som sann entrepenör är pionjär inom ett flertal internettjänster i Sverige. Flera av dessa tjänster drivs mycket bra ! Jag anser däremot att om man startar en tråd i wn med: "Stockholm.ps eller USA.ps? Nu finns 1 miljon .PS-domäner lediga på www.regit.ps Troligen Sveriges enda säljare av .PS-namn." Så känns det helt missplacerat och vad jag pekade på - även felaktigt - däremot ingen pajkastning. .ps är ccTLD för Palestina .ps styrs av PNINA PNINA styrs av Palestinas regering (accredited by the Palestinian Ministry of Telecom and IT) HAMAS vann valet i Palestina Palestinas regering = HAMAS HAMAS är terroriststämplade av i stort sett hela världen USA och EU utövar blockad mot Palestina och fryser även tillgångar, bla för att de ska ta avstånd från våld och självmordsbombningar. USA och USAs allierade kartlägger vad de anser är "anknytningar till terrorism" över hela världen. FL-NET har mitt under denna blockad auktoriserat sig som ombud för .ps Hur menar du att det är idioti att tro att det sticker i ögonen på vissa ? Är det inte naivt att tro något annat ? |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|