FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Om man köper ett domännamn, kan man då se vilka som ägt domänen tidigare?
Någon som vet? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Om domännamnet tidigare har varit i bruk, kan du få en uppfattning om vem den tidigare ägaren var utifrån vad Wayback Machine (www.archive.org) eventuellt har lagrat.
Om det rör sig om en .se-domän, kan eventuellt IIS vara behjälplig och ge dig den information du söker. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
Ang Archive så kan man väl inte se gamla ägare?? Det har jag missat i så fall... Vet du hur bestämmelserna hos iis är ang detta? Jag menar, det kan ju inte vara så att de lämnar ut uppgifter som de int efår lämna ut?? Om det nu är så att de inte får lämna ut uppgifter på vem som ägt domänen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
http://www.domaintools.com/ lagrar whois historik för com net org domäner... Dock måste man vara betalande kund för att komma åt denna data.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
//Björn |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
*BUMP*
Någon som känner till någon service för detta som är gratis? Syftar på en .com adress Känns surt att betala när man bara vill kolla upp en domän Mvh Rob |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Jag bumpar upp tråden igen men ställer samma fråga för .nu adresser. Någon som vet?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
||||
![]() |