FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
förlåt att jag bombarderar er (och även phpsidan.nu
![]() ![]() jag ska uppdatera några tabeller på admin sidan av detta CMS, men det felar av okänd anledning. här är ett exempel på hur koden ser ut: if(isset($_GET['action']) && $_GET['action'] == 'update') { $strQuery = mysql_query(" UPDATE news SET headline = '".$_POST['headline']."', content = '".$_POST['content']."', WHERE id = ".$_GET['id']." ") or exit(mysql_error()); } när jag sedan genom ett formulär försöker uppdatera nyheten får jag upp detta: "You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near 'WHERE id = 1' at line 4" har detta att göra med inställningarna i min tabell? den verkar ju haka upp sig på mina id-nummer. vad kan det annars vara? att posta nya nyheter och radera dem funkar finfint, så uppsättningen verkar korrekt annars. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Du har ett komma före WHERE (raden ovanför).
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Nykomling
|
nae det är INTE SANT! suttit fan i en timme med det här
tack ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Banned
|
Har du ens tänkt på SQL Injection?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Jag skulle rekommendera att du använder dig av mysql_real_escape_string() dessutom innan du plockar in av användaren inmatade värden i databasen. Kanske inte är så viktig data i det här fallet men lika bra att göra det till en vana.
![]() |
Svara |
|
|