FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Jag skulle inte utesluta description, den spelar roll för SEOn.
Sen skall man _aldrig_ dölja något för en surfare som har med SEOn att göra. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Medlem
|
Tack för svaren.. kanske ska ta bort display none då..
Hm sen undrar jag hur google sitemaps funkar när det tillkommer nya sidor på siten. Kommer google inte att hitta dessa då? Måste jag uppdatera sitemapen med jämna mellanrum? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Medlem
|
Ang just ovan fråga vet jag inte - har inte använt mig av Googles sitemap.
Men lite annat: # Du använder dynamisk title i vissa fall (t.ex. om jag väljer att kolla på en annons) implentera detta även i övriga fall, så om jag t.ex. klickar på malmö så får du med malmö i titeln (kanske nåt i stil med: bytspel.net | spel till salu / byte i malmö) # När jag håller över en länk står det "Klicka för mer info" - ganska intetsägande, antar att du använt dig av title-tagen - lägg in något mer väsentligt här, t.ex. titeln på spelet. # Använd inte bilder istället för text, såsom i fallet med den gröna rutan med texten "Annonsera spel. För att annonsera dina spel..." - ger inget alls i SEO-synpunkt. # Har lite dålig koll på om och hur du utnyttjat <H>-taggar för rubriker och liknande, men tillse att det används (om du inte redan gör det). # Jobba mycket med "crosslinking" motsv, så att så många sidor som möjligt nås ifrån så många ställen som möjligt. T.ex. kanske det borde gå att klicka på formatet (t.ex. PlayStation) och så listas samtliga spel för byte till det formatet - med nån kort rubrik/info-text i stil med "Spel för byte till PlayStation" eller nåt. # I övrigt, har inte mycket med SEO och göra - men jag gillar om man genom att klicka på logotypen kommer tillbaks till huvudsidan. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|