FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Nykomling
|
Jag ligger i planeringsstadiet för egen verksamhet (som riktar sig till svenska marknaden), och har börjat undersöka olika svenska annonsmöjligheter på nätet. TD, Double och Overture(?) är nog för dyra i början. Nackdelen med AdWords verkar vara budgivningen som kan ge oväntat höga annonskostnader.
Vad finns det för alternativ med fasta priser? Dvs fasta klickpriser eller fasta månadspriser? Hittade en (ny?) sajt idag, Xponera punkt com, där man betalar ett fast pris per klick + 30 sek besök? Dvs man betalar endast för de besökare som stannar minst 30 sekunder: Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Nykomling
|
Ang affiliatenätverket Xponera:
Vid närmare eftertanke borde 30-sekundersgarantin va en stor fördel. Google Adwords borde ha det också, så man slipper betala för folk som bara är inne o vänder. Då måste det väl läggas upp nån kod på mina sidor också, som mäter tiden till nästa klick på min sajt som besökaren gör. Eller dom kanske löser det på annat sätt. Frågan är bara hur deras nätverk ser ut, hur många partners dom har och vad det är för målgrupper. Har mejlat dom men inte fått svar än. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Skulle aldrig annonsera hos ett företag som har
1. sin sida på en gratisadress (info.se): phantasma.info.se/ www.herba.biz/forlag/index.html 2. Är inblandat på något vänster i MLM-rekrytering 3. Startade sin verksamhet precis (Xponera.com)! Hur hittade du deras verksamhet? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Nykomling
|
Citat:
Nä skämt åsido, jag visste ju att dom va nya (fast det behöver ju inte betyda att dom e dåliga, i så fall e missdomains projekt www.affiliate.se inte heller ok). Men att dom har kopplingar till mlm gör dom i mina ögon mycket suspekta. Men konceptet med 30-sekundersgaranti ÄR INTRESSANT, åtminstone för annonsörerna (och troligen motsvarande ointressant för alla affiliates) |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Intressant med 30-sekunders garanti. Men som sagt hur garanterar de detta. Är det via MLM så tappar det ju lite sin effekt ändå.
Sen kan man ju undra vem som betalar 50kr/registrering. Vad menas med registrering i detta sammanhang. Kan ju inte direkt vara en medlemsregistrering för 50kr!? Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Lättaste sättet att kolla upp om de ger bra resultat är ju att kolla deras referenser. Men om man inte ens lägger 200 kr på ett eget domännamn, utan använder sig av NameISP´s subdomäntjänst, så skulle jag ALDRIG använda mig av tjänsten. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Nykomling
|
Står det någonstans på deras hemsida var besöken kommer ifrån? (Jag hittar då inget)
Prissättningen är något udda .. 100 st 300 kr 250 st 800 kr Tydligen dyrare per klick att köpa 250st än 100st .. mängdrabatt fast tvärt om :huh: |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Nykomling
|
Citat:
Citat:
När beräknar ni lansera er verksamhet då? Men som sagt (med risk för att bli tjatig), 30-sekundersgarantin skulle fler använda sig av. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|