FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Vad gäller i detta fall?
Det är jättekonstigt det jag fått höra av google. I korta drag ser det ut så här. Vi har annonserat hårt med google adwords, iaf vad jag tycker. För det mesta var vi uppe i 200 kr per dygn. Det var många klick per dag då snittet på cpc var 1,30. Dock utan att det kom in mer order, det var bara 130-200 klick per dag utan att det gav nåt. Vi låg högst upp hela tiden med vår annons i vår branch. Sortimentet är bra och priserna är bra, kanske lägst i sverige i branchen med tanke på sortimentet vi har. Vi låg sponsrade i mitten längst upp i flera veckor men det gav Nolll. Vid förfrågan om eventuellt klickbedrägeri, jag misstänker att någon har suttit och klickat på oss kostnader bara, någon eller några konkurrenter eller nån som är förbannad på en, sånt händer ![]() Jag skrev också till dom att jag inte är intresserad av ip-nummer utan den fysiska adressen/adresserna bakom. Jag misstänker att dom kommer att göra en snabb skrivbordsutredning om jag ger dom ip adresser och webbloggar och det ger absolut ingeting annat än att vi måste betala det vi är skydliga dom nu. Det är en skitsumma iofs 3100 kronor, men det är principen. Jag häpnade ju över att dom verkar ha så otroligt dålig kompetens. Sedan skriver dom så här till mej "alla större annonsbolag kräver samma sak, dom måste alla få ip-adresser" då skrev jag så här till dom att vi har inte ip-adresserna, det är inte alla webhotell som loggar dom automatiskt till kunden. Sedan skrev jag även att kan vi få skriftligt på det sista, att ni inte klarar det och inte andra annonsörer heller. Jag fick till svar att "det kunde jag inte få skriftligt på, det förstår du väl". På den vägen är det. Jag tänker bestrida detta då och om det går till kronofogden och välkomnar en prövning har jag skrivit i tingsrätten. Det här måste vara orimliga avtalsvillkor. Jag menar att även om jag skrivit på att jag måste samarbeta osv. Om jag inte har ip-adresserna och webbloggar då? Sen som sagt frågar man sig. Vad kan dom egentligen? Kan dom bara mäta klick och fakturera??? Det jag misstänker nämligen. Det är bara fina ord om att utreda och eventuellt åtala klickbedrägerier. MVH Mats Carlsson GalaXy - Piercings And Accessories - www.galaxypiercing.se |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Flitig postare
|
hmm, låter ju konstigt att de inte kan "utreda ev. IP-nummer" för att kontrollera bedrägerier. Går man från andra änden, dvs AdSense, så kan dom se om det är "bedrägerier", om siteägaren själv klickar på annonserna ... fast, då går ju pengarna åt andra hållet och det kanske är viktigare i Google's ögon
cya, /PatrikB |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
Som du säger, när pengarna går åt andra hållet kan dom ha hur avancerad teknik som helst. Nej det blir inga pengar till dom från oss innan dom utreder ordentligt vad som hänt. Sen kan det visserligen vara så att det bara klickats, klickats och klickats av folk som sedan inte handlat. Det är ju så i branchen att dom har inte så mycket att handla för. Men det är helt orealistiskt att, det har jag glömt nämna, när man ser hur många klick som kommit in via google/adsense så är det 47 klick bara. Matematiken går inte ihop för mig. Sen det här att dom kan inte ge skriftligt på att dom inte kan kontrollera från vårt håll "det förstår du väl" Nej faktiskt inte.. Det är en brist i systemet det är vad jag tror och skulle detta komma ut så skulle många sitt och klicka bort konkurrenters pengar om dom visste att det vore helt ofarligt. Dom skryter och avslutar brevet med "världens säkraste annonssystem" Jag tycker det börjar lukta bondfångeri lång väg jag. Vore bra om någon som vet riktigt vad som gäller ville hjälpa oss, det finns flera med kompetens härinne, det är jag säker på. Mats |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|