FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag tror rubriken och beskrivningen säger allt :P
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Ska man optimera för google eller för användarna? Självklart användarna säger jag. Tror att 95% av alla användare skulle testa med O först. Fast det skadar ju aldrig att regga båda och redirecta den ena till den andra.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
ok, tack för svaret
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Som en upplysning, med bra insikt i Seo kan du komma mycket bra med en domän bestående av t.ex. aa som då ska spegla a eller å.
Själv har jag fått en mycket bra placering i en hård bransch med aa. Sen är det kanske inte i mitt fall, att aa är hela hemligheten, kanske inte ens bidrar med något alls. Men detta har jag svårt att mäta. Men någon annan här kanske sitter med mer fakta än jag? Så visst går det att få en placering om man använder omskrivningar som oe, aa, ae. Men, så snyggt kanske det inte ser ut med ett domännamn med aa, oe eller ae, men det är ju en annan sak. /Jonas |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Flitig postare
|
spinner vidare ang det med aa.
Söker på båt på google rankar den baat.org högst (engsksökning). Betyder det då att baat.se med svenskt innehåll hade varit bra/väldigt bra ur en seo aspekt? Varför jag frågar är för att jag var påväg att regga baat.se men hade inte pengarna till det i början av månaden och nu när lönen komm var den norpad hehe ![]() MVH Micke |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|