FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
Har för mig att det finns en sida där man kan värdera sitt domännamn efter olika kriterier
testade mina namn för länge sedan men tappat bort sidan ![]() Stefan |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Flitig postare
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Swiftappraisal.com är allt annat än trovärdiga för värdering av domäner. De övervärderar kraftigt. Jag skulle vara mångmiljonär om deras värderingar var i närheten av sanningen. Det är omöjligt att värdera en site (i alla fall vad jag känner till) med hjälp av automatiska skript och formulär. En riktig värdering kräver lite manuellt arbete och tankekraft/erfarenhet hos den som värderar. -Här är människan nödvändig. Sedo värderar i mitt tycke ganska ok. Det kostar en mindre summa, men det kan det vara värt. Best of Luck! /S |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Var ärlig men fick ändå priser på $10-100K ... Trots att jag inte anser att dom är värda det om jag skulle sälja. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Nykomling
|
Pitbull,
om man nu tittar på de värderingar folk fått för sina namn eller verkar tro sig kunna få känns det som att sedo kraftigt övervärderar se domäner. Ungerfär som att de tar värdet för någotbrapåengelska.com och värderar sammasakpåengelska.se nästan lika mycket. Eller har jag misstagit mig? mvh hpe |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Sedo gör en ingående utredning på namnet, och värderar det efter olika faktorer. Det vet dom som har fått sina namn värderade. Dom kollar på potential, nuvarande marknad etc, jämför med lite andra försäljningar. Jag tycker helt klart att det är värt att värdera hos dom. Men om man inte tror att namnet man har är värt över 500 dollar är det ju meningslöst att värdera det.
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Sedo lol
|