FAQ |
Kalender |
![]() |
#31 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
![]() ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
![]() En väldigt intressant pitch jag fick höra gick ut på ungefär ... : Hej jag ringer från xxx som företagare vet du säkert vad höga skatter det är i Sverige ........ för att kompensera detta så erbjuder vi er att köpa TVÄTTMEDEL via faktura ... adjö Alla kassa telefonspammare gör livet riktigt surt för de säljare som faktiskt letar kunder och försöker erbjuda individuella lösningar som passar just dem. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Har aldrig under min tid som företagare fått en säljare som ringer till mig överhuvudtaget, det måste vara ren tur =)
Men efter detta inlägg kanske telefonen går varm!! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Hmm.. Sitter och funderar på varför alla säljare jämt frågar efter mig när min sambo svarar ?? :blink:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Som företagare lärde jag mig ganska snabbt att säga nej mycket tidigt i de flesta fall. Det finns ett företag som heter mera mobil som ringer från olika mobilnummer. Jag brukar kolla upp de som ringer till min mobil på hitta.se innan jag eventuellt svarar. Mera mobil har jag hitills klarat mig ifrån att svara till.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
Mera Mobil har ringt mig också, vet någon vad dom gör för något? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | ||
|
|||
Banned
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |||
|
||||
Medlem
|
Efter X antal telefonförsäljare som försökt trots att jag är anmäld i NIX tröttnade jag, grävde lite efter vad man skulle göra och anmälde sedan företaget till etiska nämnden för direktmarknadsföring. Blev allmänt chockad när jag ca. 8 månader senare fick ett brev hemskickat där de hade gjort en utredning angående företaget, hämtat in information om samtalet och en hel massa annat. Dessutom fällde de företaget.
![]() Kan garantera att det 30 sekunders samtalet de ringde till mig blev ganska dyrt, om inte annat pga den tid de tvingades lägga ner på att försvara sig i den här utredningen. ![]() |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|