Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

B-one...rolilg läsning.

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2006-04-09, 01:13 #11
Roberts avatar
Robert Robert är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Jan 2004
Robert Robert är inte uppkopplad
Roberts avatar

Reg.datum: Jan 2004
Citat:
Originally posted by omid@Apr 9 2006, 00:49
Verkar ju som kunden inte fattade att det är en skillnad mellan filernas storlek och den storlek som de tar "på disk". Supporten försökte ju förklara detta i flera meddelanden men förklaringen var ju så pass dålig så att kunden inte förstod.

Kanske ett tips för B-one är ett skapa en FAQ sida som tydligt förklarar vad skillnaden på "storlek på fil" och "storlek på disk" är och att deras 125mb gäller "storlek på disk" och inte filernas totala storlek. Sedan kan de ju artigt hänvisa till denna FAQ sida nästa gång en kund klagar på detta.
Med tanke på de siffror som nämns så måste det röra sig om största möjliga clusterstorlek samt att killen måste haft mååååånga mycket små filer.
Robert är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-04-09, 01:57 #12
Charlie Charlie är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jul 2004
Charlie Charlie är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jul 2004
Jag ser faktiskt inga direkta fel på hur supporten hanterade situationen. I varje fall inte med tanke på det extremt låga priset. Enligt mig skämmer kunden ut sig totalt.

Det verkar vara schyssta svar. Supporten har ju verkligen ansträngt sig för att försöka förklara och hjälpa till. Mycket mer än vad jag hade förväntat mig av B-one.
Charlie är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-04-09, 08:11 #13
Westmans avatar
Westman Westman är inte uppkopplad

Reg.datum: Jun 2004
Westman Westman är inte uppkopplad
Westmans avatar

Jag tycker nog att B-one har agerat lite underligt för deras clusterstorlek måste vara i största laget. Filer på webbhotell är oftast små och att då ha en stor clusterstorlek är inte speciellt smart. Visst, är diskarna riktigt stora så blir det i vissa fall problem med en liten clusterstorlek men då är det ju bättre att partionera upp till flera diskar än att höja clusterstorleken. Ett spill på 30% borde i B-ones fall vara en hel del pengar.
Westman är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-04-09, 08:31 #14
Storens avatar
Storen Storen är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Storen Storen är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
Storens avatar

Ännu en förvånansvärt irriterad kund som lägger ner energi på att lägga ut konversationer på nätet endast med syfte att smutskasta...

Att tjafsa, hota och KRÄVA kompensation som denna kund gör tyder snarare på något annat som för en del är hyffsat roligt.
Att få belägg till fyllesnacket med polarna under kvällen.

Tyvärr så vägrar vissa människor konsekvent att förstå sin del av kakan och dessa personer är inte ute efter lösningar, snarare är det som så att just tjafset får dessa personer att känna sig viktiga.. En typkund i stil med "Jag är ju kund och KUNDEN har ALLTID rätt"..

Byt om det inte passar, tänk över vad som kunde göras bättre och framförallt var självkritisk..

Om B-One nu har felat så må så vara, men istället för att tjafsa ordagrannt och med en otrevlig attityd så försök skaffa fram underlag för de påstådda överträdelserna. Kräv inte en massa tillbaka innan allt är på det klara. Detta gäller självklart för båda parter.
Storen är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-04-09, 14:43 #15
BigDukes avatar
BigDuke BigDuke är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jun 2005
BigDuke BigDuke är inte uppkopplad
Medlem
BigDukes avatar

Reg.datum: Jun 2005
Citat:
Men stopp här nu ! Jag har arbetat i datorvärlden i hela mitt yrkesverksamma liv. Tror du inte jag vet vad jag talar om?
Blir alltid lite skeptisk när någon drar detta som argument för att de ska ha rätt. Fel är fel och rätt är rätt.
BigDuke är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-04-09, 15:41 #16
Alphas avatar
Alpha Alpha är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Feb 2004
Alpha Alpha är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
Alphas avatar

Reg.datum: Feb 2004
För det första så får man vad man betalar för, och för det andra så undrar jag om det verkligen är B-one som är det roliga i det hela.. eller om det är kunden som valt "B"-one som är roligare??.. hahah!

gl hf.. lol h34r:
Alpha är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-04-09, 18:59 #17
Jesper Bs avatar
Jesper B Jesper B är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Apr 2004
Jesper B Jesper B är inte uppkopplad
Medlem
Jesper Bs avatar

Jag sitter med ett antal konton på flera webhotell och B-one är ett av dem.
Kontot funkar klockrent, sidan förbrukar ca 20GB trafik varje månad. Jag kunde inte vara mer nöjd med för vad jag får för 12 spänn där inte.

Jag jobbar för den delen på en supportavdelning själv och jag tycker nog att det är kunden som skämmer ut sig i dialogen ovan.
Jesper B är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-04-09, 20:29 #18
ArreliuS ArreliuS är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: May 2004
ArreliuS ArreliuS är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: May 2004
Har haft B-one ett bra tag nu och för den lilla summan jag pröjsar i månaden så är jag nöjd. När någonting inte fungerat så har det bara varit att maila och fråga och så har man fått ett svar.

Tycker att den där killen skämmer ut sig mer. Allmänt otrevlig ton rakt igenom, menar vem skriver med x antalet utropstecken fler ggr eller att maila ett mail helt skrivet i caps? Pinsamt.
ArreliuS är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-04-11, 13:31 #19
orangehill orangehill är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Apr 2006
orangehill orangehill är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Apr 2006
Jag har haft B-one i snart ett halvår, har ingetting att klaga på. Servrarna går snabbt, PHP fungerar korrekt, den supporter som jag har pratat med har alltid varit trevlig och alltid svarat innan 24h. Desutom är det så billigt att det inte kan vara toppenbra, men som sagt så har jag inte något att klaga på.
orangehill är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-04-11, 14:07 #20
Sneaky Sneaky är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Sneaky Sneaky är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Börjar med att säga att det var ett pinsamt fall för kunden denna gång.

Men B-one är usla. När jag gjorde min första sida hade jag den där. Kom upp i över 3500 unika besökare per dag. Så den slukade förmodligen mycket mer än vad som var acceptabelt.

Vad gör B-one åt det då? Jo de raderar hela sidan och säger upp avtalet utan minsta varning eller chans att flytta sidan till annat webbhotell. Eftersom det står att man har obegränsad bandbredd så borde man iaf få en chans att göra något åt saken innan de raderar kontot.

Det värsta var att jag hade en sk. No Nude sida med brudar. Min sida var totalt beroende av dagen innan resultat eftersom jag fick 100% av besökarna via automatiska länkbyten och topplistor som uppdateras varje dygn.

På den tiden hade jag ingen aning om hur man pekade om domäner.
Så vad B-one gjorde för min sida var att helt ta död på den.
Så en sida med över 1'000'000 besökare om året är B-one skyldig mig.

Därav min signatur. (har dock nästan lagt det bakom mig nu).
Sneaky är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:53.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017