FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Jag ser faktiskt inga direkta fel på hur supporten hanterade situationen. I varje fall inte med tanke på det extremt låga priset. Enligt mig skämmer kunden ut sig totalt.
Det verkar vara schyssta svar. Supporten har ju verkligen ansträngt sig för att försöka förklara och hjälpa till. Mycket mer än vad jag hade förväntat mig av B-one. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Jag tycker nog att B-one har agerat lite underligt för deras clusterstorlek måste vara i största laget. Filer på webbhotell är oftast små och att då ha en stor clusterstorlek är inte speciellt smart. Visst, är diskarna riktigt stora så blir det i vissa fall problem med en liten clusterstorlek men då är det ju bättre att partionera upp till flera diskar än att höja clusterstorleken. Ett spill på 30% borde i B-ones fall vara en hel del pengar.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Ännu en förvånansvärt irriterad kund som lägger ner energi på att lägga ut konversationer på nätet endast med syfte att smutskasta...
Att tjafsa, hota och KRÄVA kompensation som denna kund gör tyder snarare på något annat som för en del är hyffsat roligt. Att få belägg till fyllesnacket med polarna under kvällen. Tyvärr så vägrar vissa människor konsekvent att förstå sin del av kakan och dessa personer är inte ute efter lösningar, snarare är det som så att just tjafset får dessa personer att känna sig viktiga.. En typkund i stil med "Jag är ju kund och KUNDEN har ALLTID rätt".. Byt om det inte passar, tänk över vad som kunde göras bättre och framförallt var självkritisk.. Om B-One nu har felat så må så vara, men istället för att tjafsa ordagrannt och med en otrevlig attityd så försök skaffa fram underlag för de påstådda överträdelserna. Kräv inte en massa tillbaka innan allt är på det klara. Detta gäller självklart för båda parter. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
För det första så får man vad man betalar för, och för det andra så undrar jag om det verkligen är B-one som är det roliga i det hela.. eller om det är kunden som valt "B"-one som är roligare??.. hahah!
![]() gl hf.. lol ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |||
|
||||
Medlem
|
Jag sitter med ett antal konton på flera webhotell och B-one är ett av dem.
Kontot funkar klockrent, sidan förbrukar ca 20GB trafik varje månad. Jag kunde inte vara mer nöjd med för vad jag får för 12 spänn där inte. Jag jobbar för den delen på en supportavdelning själv och jag tycker nog att det är kunden som skämmer ut sig i dialogen ovan. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
|||
Medlem
|
Har haft B-one ett bra tag nu och för den lilla summan jag pröjsar i månaden så är jag nöjd. När någonting inte fungerat så har det bara varit att maila och fråga och så har man fått ett svar.
Tycker att den där killen skämmer ut sig mer. Allmänt otrevlig ton rakt igenom, menar vem skriver med x antalet utropstecken fler ggr eller att maila ett mail helt skrivet i caps? Pinsamt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
|||
Nykomling
|
Jag har haft B-one i snart ett halvår, har ingetting att klaga på. Servrarna går snabbt, PHP fungerar korrekt, den supporter som jag har pratat med har alltid varit trevlig och alltid svarat innan 24h. Desutom är det så billigt att det inte kan vara toppenbra, men som sagt så har jag inte något att klaga på.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Börjar med att säga att det var ett pinsamt fall för kunden denna gång.
Men B-one är usla. När jag gjorde min första sida hade jag den där. Kom upp i över 3500 unika besökare per dag. Så den slukade förmodligen mycket mer än vad som var acceptabelt. Vad gör B-one åt det då? Jo de raderar hela sidan och säger upp avtalet utan minsta varning eller chans att flytta sidan till annat webbhotell. Eftersom det står att man har obegränsad bandbredd så borde man iaf få en chans att göra något åt saken innan de raderar kontot. Det värsta var att jag hade en sk. No Nude sida med brudar. Min sida var totalt beroende av dagen innan resultat eftersom jag fick 100% av besökarna via automatiska länkbyten och topplistor som uppdateras varje dygn. På den tiden hade jag ingen aning om hur man pekade om domäner. Så vad B-one gjorde för min sida var att helt ta död på den. Så en sida med över 1'000'000 besökare om året är B-one skyldig mig. Därav min signatur. ![]() |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|