FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Jag tänkte bygga en "scrolling thumbnail panel" i flash som automatiskt scrollar thumbnailsen från höger till vänster (som en loop utan avbrott) så fort flashen har laddats. Sen när användaren för musen över flashytan/en thumbnail så stoppar scrollingen och man har möjlighet att klicka på en thumbnail. Flyttas musen utanför flashytan igen så startar scrollingen åter.
Jag tänkte ge mig på att bygga en sån här, men tänkte att det borde finnas massor på nätet som man kan ha som grund eller iaf någon tutorial att titta på, men jag hittar endast såna "scrolling thumbnails" som scrollas höger respektive vänster beroende på var musen befinner sig på flashytan. Är det någon som har nån idé hur jag ska bygga eller en bra länk till någon grund eller tutorial? Tack på förhand ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Finns det ingen flashguru här?
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Hittar du detta i flash så säg till, låter som en trevlig grej.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Kolla på den här guiden.
Byt ut all actionscriptkod under det enda movieclippet som finns till följande: Kod:
onClipEvent(load) { var roll:Boolean; roll = true; } onClipEvent (enterFrame) { if (roll) _x-=2; if (_x > 0) _x=-300; if (_x < -300) _x=0; } on (rollOver) { roll=false; } on (rollOut) { roll=true; } |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Tack Koala!
Ska kolla på det i veckan, men det ser mer än lovande ut ![]() Thanx! |
|||