FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Nykomling
|
hej
de är så att jag har ett Phpbb forum men vill byta till invision board. Men undrar om jag kan kopiera över medlmarna? ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Flitig postare
|
På PHPBB.com har dom ett forum som heter "Converters", låter som om det kan vara nått för dig.
http://www.phpbb.com/phpBB/viewforum.php?f=10 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
VIP
|
Invision board verkar ha verktyg för det: http://www.invisionpower.com/ip.dynamic/pr...convertors.html
Antar att PHPBB inte ser något större intresse av att hjälpa folk konvertera ifrån dom så sannolikt hittar du inte information där. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Nykomling
|
hej
ja jag fråga på phpbb´s forum så sa dem de går säker men då får du fråga IPB o så låste han min topic :P Tack johan för länken ska pröva nu o se om de funkar |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Nykomling
|
Hej igen
jag undrar bara om jag behöver 2 databaser för att kunna konvertera mitt forum från nuvarande phpbb till IPB |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Nykomling
|
vet inte.
jag svarar bara för att göra min första post, och visa upp min signatur. har själv phpbb med en tillagd funktion som tar emot e-post till forumet. jag skulle tro att du tillfälligt kommar att ha två databaser, om du gör konverteringen på servern - men skulle det inte kunna göras på hemdatorn, att man konverterar backupen? hmm... signaturen ser inte rätt ut |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Administratör
|
Citat:
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Medlem
|
Du ska inte behöva 2 databaser, har inte använt ipb men brukar gå att välja prefix till tabellerna så de inte får samma namn.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|