Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

JX

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2006-03-17, 19:54 #1
Anders Larssons avatar
Anders Larsson Anders Larsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Jan 2004
Anders Larssons avatar

Hej

Jag skaffade mig ett JX-konto nu när de har kampanj, var på jakt efter ett nytt hotell och varför inte passa på då. Har ju hört mycket gott om dem här i forumet, men även en del kritik.

Märkte att det bara gick att lägga till 1 mailinglista, så jag ringde deras support. Jovisst, de skulle utöka antalet mailinglistor man kunde sätta upp, inom en timme. Nu är det kväll och det går fortfarande inte att skapa mer än 1 mailinglista. Supportmailet jag skickade i natt har jag inte fått svar på ännu.

De skriver att de har problem med webbmailen, så de har avaktiverat Horde, men om man loggar in via kontrollpanelen går det utmärkt. Fler webbmailklienter kommer under dagen, jag vill väl inte ha fler, jag vill väl ha en som fungerar?

Sammanfattningsvis har min första dag med JX mest gett mig en känsla av lågbudget än av kvalitet. Kanske så att de inte riktigt klarar trycket nu i samband med deras kampanj.
Anders Larsson är inte uppkopplad  
Oläst 2006-03-17, 22:18 #2
Thomass avatar
Thomas Thomas är inte uppkopplad
Administratör

Reg.datum: May 2003
Administratör
Thomass avatar

Tänkte skriva nåt här men jag lugnar mej till på måndag, ge det några timmar du med Anders Larsson.

Dessutom hörde jag att det var citat "... sa det är begränsning på 1 per konto, men att jag kunde vara lite schysst och ge han en gratis till, och det skulle fungera typ inom en timme, kom annat i mellan så jag la till de först 21.04 ..."

Webbmailen är löst sedan länge, dock låg en klient-problem-text ute av misstag som hänvisade till backup klienten som var i drift hela tiden, tack för att du påtalade det för oss.
Thomas är inte uppkopplad  
Oläst 2006-03-18, 01:06 #3
Anders Larssons avatar

Anders Larssons avatar

Visst ska jag ge det några timmar, tom några veckor innan jag kommer med ett slutligt omdöme. Det var inte min mening att döma någon, däremot har JX diskuterats flitigt här och ja, jag förväntar mig att saker och ting fungerar när jag är kund hos ett företag.

Angående ditt citat ovan så stämmer det till i början, men att det skulle ökas för samtliga kunder eftersom många hade efterfrågat det. En timme eller så, så skulle det fungera. Jag hade accepterat om man sagt nej eller sagt att det skulle kosta några kronor, det var trevligt att de istället ökade det, jag gillar det bemötandet.

Men att säga att det kom annan mellan är en undanflykt, och sådana är jag inte intresserad av. Självklart är det också möjligt att glömma ändra texten på webbmailinloggningen, men det sänder intrycket rejält.

Nu under kvällen/natten har jag fått flera svar på mitt supportmail, men en hel arbetsdags väntan är lite overkill. Eller så har jag missuppfattat JX positionering på marknaden.
Oläst 2006-03-18, 02:10 #4
Decibels avatar
Decibel Decibel är inte uppkopplad

Reg.datum: Aug 2003
Decibels avatar

Självklart ska du förvänta dig att saker fungerar när du är kund, gränsen var 1 mailinglista per konto tills jag tog beslutet att ändra det till en högre gräns.
Fram tills att jag verkligen utförde ändringen fungerade allt, och efter ändringen var utförd fungerade allt, precis vad vi lovar och garanterar.

När något annat kommer upp får man väga lite vad som är viktigast, lösa det uppkomna problemet eller ev. "todo", vilket kan vänta och vilket har högst prio, vad för personal finns tillgänglig och vem ska göra vad.
I detta fall blev det flera personer som fick sätta manken till och arbeta vilket gjorde att den utlovade aktiveringen av större antal mailinglistor fördröjdes framåt 21 på kvällen, det bedömdes inte som driftavgörande eller akut, hade det varit en sådan sak brukar kunden ifråga påpeka att det är brådis och ärendet hanteras annorlunda.

Det är ingen undanflykt, det är prioritering av arbetsuppgifter.

Ingen glömde ändra texten, den var ändrad tills en mall råkade skrivas över i samband med uppdatering, när du påpekade detta så ändrades den tillbaka till ordinarie igen.
Om det inte framgick i thomas inlägg så har Horde varit stabil och fungerande i snart 2v.
Decibel är inte uppkopplad  
Oläst 2006-03-18, 02:50 #5
Anders Larssons avatar

Anders Larssons avatar

Som jag skrev var det ingen diss av JX, utan bara min första dags intryck. Anledningen att jag öht skrev om det här på WN var att just JX är ett av de hotell som diskuterats ofta.
Oläst 2006-03-18, 17:55 #6
Venice Venice är inte uppkopplad
Medlem

Venice Venice är inte uppkopplad
Medlem

Jag skaffade ett konto på JX för någon månad sedan. Innan jag reggade frågade jag om de tänkt installera en nyare version av MySQL, inom de närmsta dagarna fick jag som svar. Så jag reggade ett konto. efter ca 1,5 månad och efter två mail till JX, fortfarande ingen som kunde fixa så jag fick den MySQL-version jag behövde, så i fredags sa jag upp det. Stack till Axentus.se, där Jag fann mycket bättre service.
Venice är inte uppkopplad  
Oläst 2006-03-18, 20:18 #7
Thomass avatar
Administratör

Administratör
Thomass avatar

Citat:
Originally posted by Anders Larsson@Mar 18 2006, 03:50
JX är ett av de hotell som diskuterats ofta.
Japp vi har historiskt valt att inte gömma oss utan vara öppna och tillgängliga, samt föra en dialog publikt med det kunder som eftersöker detta. Förmodligen för vi vet vi har en bra produkt i majoritetens ögon.

Det finns inga dåliga webbhotell representerade på WN vad jag vet, antalet klagomål går oftast hand i hand med antalet kunder som i vilken annan bransch som helst.

Tack för du valde JX, hoppas allt kommer funka bra!
Oläst 2006-03-21, 13:35 #8
Milad Milad är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Nov 2004
Milad Milad är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Nov 2004
Citat:
Ursprungligen postat av Thomas
Citat:
Ursprungligen postat av Anders Larsson
JX är ett av de hotell som diskuterats ofta.
Japp vi har historiskt valt att inte gömma oss utan vara öppna och tillgängliga, samt föra en dialog publikt med det kunder som eftersöker detta. Förmodligen för vi vet vi har en bra produkt i majoritetens ögon.
Det finns inga dåliga webbhotell representerade på WN vad jag vet, antalet klagomål går oftast hand i hand med antalet kunder som i vilken annan bransch som helst.
Tack för du valde JX, hoppas allt kommer funka bra
Thomas vad har du för roll i JX? Vad är dina arbetsuppgifter och ansvarsområden? Jag är bara nyfiken av mig så ta det inte på fel sätt.
Milad är inte uppkopplad  
Oläst 2006-03-21, 19:29 #9
Thomass avatar
Administratör

Administratör
Thomass avatar

Citat:
Originally posted by Milad@Mar 21 2006, 14:35
Thomas vad har du för roll i JX? Vad är dina arbetsuppgifter och ansvarsområden? Jag är bara nyfiken av mig så ta det inte på fel sätt.
Quality Unlimited AB äger majoriteten av JX. Samma företag som finansierar/at uppstarten.

Just i JX är jag inte delaktig i den dagliga driften utan är väl den som förväntas ta besluten ingen annan vill ta

Utöver det så har qu.com drygt 10 burkar själv hostade av JX så man kan väl säga att jag är kund också! Så vi vill minst sagt att grejerna skall funka också! Vi märker oftast strul först. Flera ggr har tv.nu's besökare ringt Håkan direkt! Snacka om monitoringsystem

Det är min roll kortfattat.
Oläst 2006-03-21, 19:44 #10
Decibels avatar

Decibels avatar

Citat:
Originally posted by Thomas@Mar 21 2006, 20:29
Flera ggr har tv.nu's besökare ringt Håkan direkt! Snacka om monitoringsystem
Snacka om att kapa ett steg i ledet, på mig direkt bara när tv.nu råkar hänga sig eller så

Trådens ursprung i sig är väl klargjort, fortsatt diskussion i andra tråden, låser denna.
Decibel är inte uppkopplad  
Stängt ämne

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:57.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017