FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Nu börjar jag bli väldigt trött på den här virusperioden som pågår.
Under de 4 senaste dagarna har jag fått ca 2200 virusmail. Har virusprogram som stoppar men det jobbigaste är att sortera ut de andra mailen från virusmailen... någon som har bra tips på vad jag ska göra ?? Mvh Martin |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Jag har inte fått ett enda mail nu under virusperioden, visste knappt det var en sådan.
![]() Det finns inget som alla virusmail har gemensamt? I så fall kan du ju lägga till ett filter och filtrera bort dem. I alla fall ska du kunna filtrera bort en del. Men det finns ju även andra knep... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Inte jag heller, eller kanske har fixat så det rensas numera.
Förrut varanade Norton för varje mail nu kastas dem på en gång istället. Förrut hos Netland de släpper inte igenom några virus ^^ |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Supermoderator
|
jag har också fått en mängd virus-brev nu under senaste perioden.
en sak som är gemensamt för många mail är ju just att det är .zip-filer med som bifogade filer. vanligtvis får man ju inte så många mail med bifogade filer så om man sorterar bort t.ex. alla mail som innehåller .zip-filer (och eventuellt lägger till ytterligare en regel t.ex. att om mailet inte är från .se) så tas mailet bort. läste någonstans att det var någon isp som automagiskt tog bort alla mail som innehöll .zip-filer också nu under "virusperioden" ist för att skicka vidare till sina mailanvändare.
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Nykomling
|
Jag har filtrerat ganska mycket men zip filer hade jag glömt
|
||
![]() |