Kom ihåg mig?

Funkar www.merklick.nu

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2004-11-27, 23:45 #1
andla andla är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Nov 2004
andla andla är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Jag är lite nyfiken på alternativa metoder än sökmotorer för att få mera besökare.
www.merklick.nu kör ett poängsystem där man delar med sig av sina besök.
Risken är kanske att det kryllar av robotar som ligger och surfar och håvar in poäng.
Vad tror ni? :unsure:

MVH Andla
andla är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-11-28, 07:28 #2
robertsson robertsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Mar 2004
robertsson robertsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Mar 2004
Jag har haft denna diskution på ett annat forum och kan ta det här också. Jag ser merklick som "en klubb för inbördes beundran". Merklick har ett 50-tal med eller mindre aktiva medlemar som klickar på varandras sidor för att få mer poäng så fler av dessa 50 medlemar ska besöka deras egna sidor. Visst låter det bra, men haken är att du kan bara nå dessa 50 medlemar. Och hur många av dessa 50 är din målgrupp? Och hur många går in på din sida för att få poäng och hur många gör det för sidans skull?
robertsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-11-28, 15:33 #3
tnek tnek är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Mar 2003
tnek tnek är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Mar 2003
Citat:
Originally posted by robertsson@Nov 28 2004, 08:28
Jag har haft denna diskution på ett annat forum och kan ta det här också. Jag ser merklick som "en klubb för inbördes beundran". Merklick har ett 50-tal med eller mindre aktiva medlemar som klickar på varandras sidor för att få mer poäng så fler av dessa 50 medlemar ska besöka deras egna sidor. Visst låter det bra, men haken är att du kan bara nå dessa 50 medlemar. Och hur många av dessa 50 är din målgrupp? Och hur många går in på din sida för att få poäng och hur många gör det för sidans skull?
Merklick har betydligt mer än 50 medlemmar, har själv värvat över 50. Däremot så håller jag med dig om de flesta antagligen bara klickar för att få poäng och sen stänger ner sidan..
tnek är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-11-29, 11:47 #4
KaKaNs avatar
KaKaN KaKaN är inte uppkopplad
Medlem

KaKaN KaKaN är inte uppkopplad
Medlem
KaKaNs avatar

Skickade ett PM och undrade lite och frågade lite om merklick och hur mycket medlemmar det var m.m. Men fick inget svar alls så det är nog nåt skumt..
KaKaN är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-11-30, 15:04 #5
MerKlick MerKlick är inte uppkopplad
Nykomling

MerKlick MerKlick är inte uppkopplad
Nykomling

Givetvis ska man ta funktionaliteten hos MerKlick.nu som den är. Det är ingen som påstår att en besökare från MerKlick.nu på något sätt är lika relevant som en besökare som kommer från en sökning på ett nyckelord från Google.

Vad vi erbjuder är ett enkelt sätt för folk att kunna visa upp sin hemsida och påverka antal besökare av egen kraft. Detta är givetvis inte intressant för dem som vill ha "relevanta" besökare, utan vi riktar oss främst till de som snabbt och enkelt vill visa upp sin hemsida för omvärlden, utan att hamna i ett moment 22, där de inte kan få besökare med andra metoder (t.ex. bannerbyte) då man inte redan har besökare.

Med det sagt så...

andla: Nejdå, det "kryllar inte av robotar". Vi har haft ett par incidenter då folk har gjort försök att "automatisera" klickandet. Detta har lett till att systemet nu är väldigt okänsligt mot dylika försök.

robertsson: Din kommentar på "det andra forumet" är läst och besvarat för ett tag sedan. Givetvis är det alltid trevligt med kritik, men det skulle uppskattas om du upphörde med att sprida lögner om vårt medlemsantal på diverse forum i framtiden.

Vi har varit slarviga med att rensa upp bland gamla och inaktiva medlemmar och har därför varit försiktiga med att avslöja det exakta medlemsantalet. I går fanns det 1366 medlemmar med godkända webbsidor, varav 101 har varit aktiva sedan 2 dygn tillbaka. Medlemsantalet skall dock tas med en nypa salt, eftersom vi som sagt ännu inte har börjat rensa upp.

tnek: Inte illa! Är dock inte säker på att alla "antagligen bara klickar för att få poäng och sen stänger ner sidan". Faktum är att många (inklusive undertecknad) har hittat intressanta sidor som har hamnat bland favoriterna i webbläsaren. Visst finns det folk som gör som du skriver, men enligt vår statistik kan det ofta dröja mellan 20 sekunder till ett par minuter mellan "klicken", vilket kan vara ett tecken på att folk faktiskt studerar sidorna.

KaKaN: Har inte fått något PM av dig. När skickade du det?
MerKlick är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:34.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017