FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Kod:
Fatal error: Allowed memory size of 8388608 bytes exhausted (tried to allocate 56569 bytes) in /home/virtual/site1/fst/var/www/html/board/sources/Forums.php on line 782 Funkar igen, men kanske något att kika på..? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
VIP
|
Problemet har kort tagits upp tidigare. http://www.webmasternetwork.se/f7t1681.html
Fast det kan ju mycket riktigt vara värt att ta upp igen. Jag har råkat ut för det men ser det inte som något större problem. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Lite skumt. När jag klickade på länken till tidigare problembeskrivningen fick jag först upp:
Citat:
Citat:
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Jag får memory problem dagligen på WN
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Administratör
|
Har uppfattat det som en bugg i IPB v1.1, hört fler som har haft problemet. Om någon haft samma problem och sitter på en lösning får denne gärna hojta till.
Vi föredrar inte i förstahand att uppdatera till en nyare version eftersom det är ändrat så mycket manuellt i php filerna som då skulle skrivas över. Jens
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Medlem
|
Jag har märkt av en annan bugg. Jag prenumererar på alla forum, men ändå får jag inte alla trådar som skrivs skickat till mailen, nån mer som har det så?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
VIP
|
När vi ändå är inne på buggar vill jag också passa på att gnälla lite.
Meddelande-spårning verkar inte fungera. PM man skickat kommer inte upp där i huvud taget. Jag kanske har missat nåt? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Använder en lösning på minnesproblemet på en sajt jag har där det dyker upp på ett ställe. Visst skulle man kunna be sin host att höja ribban till 16M, men troligtvis är de inte villiga till det.
Har lagt till följande i .htaccess vilket funkar suveränt för mig på delad box... Kod:
#<IfModule libphp4.so> php_value memory_limit 16777216 #</IfModule> |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Administratör
|
WN ligger på en dedikerad så det är inga problem ...
Men om den kräver 8M för att skicka ett meddelande känns det som att den fastnat i en loop eller likn och lika gärna kommer kräva 16M, för det var väl inte pga ett IPB forum du ändrade ditt?
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |