Kom ihåg mig?

Kan kunder bete sig hur som helst..?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2008-09-22, 21:06 #1
dannel77 dannel77 är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Aug 2006
dannel77 dannel77 är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Aug 2006
Blev uppringd av en kund för ca 1 månad sedan, han ville beställa en artikel för 28.000:- och den skulle passa till en produkt han redan hade så en särskild adapter behövdes, gick igenom detta under ca 1-2 timmar på nätet, mailade grossist, frågade runt på forum, etc. Fick klart att det skulle passa ihop bra, ringde upp han och meddelade detta 2 dagar senare och bekräftade ordern, kom överens om att han skulle betala in pengarna i samband med leverans från grossist till oss.

Idag fick jag klart att produkten skickats från utlandet till oss, mailar och sms'ar kund enl. tidigare ök att varan är på väg och att han därför (som han uttryckt önskan om tidigare) kan sätta in orderbeloppet på vårt bankgiro. Får till svar på SMS:

"Vil INTE handla. Vil se varan först. Tack Ändå. Häls Uffe"

svarar på sms att han beställt en produkt från oss och vi har haft en hel del omkostnader för att ta hem den, osv., ber han ringa mig. Provar även ringa han på hemnummer och mobilnummer, inget svar och telesvar, läser in meddelande. Skriver även en mail. Får svar på sms igen:

"Vil INTE handla. Tack ändå."

Svarar sakligt på detta och får då samma meddelande 3 ggr. i rad,

Vad gör man?
Skrev att vi skulle fakturera han våra omkostnader i sista sms'et, blir så förb*nnad, men vet ju att det knappast finns något lagstöd för det.
dannel77 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:08.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017