FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
Jag skulle vilja Hårdkoda om värdet som finns i location.search.substring i Javascript
Jag vill dock inte ändra detta i URL:en utan snare i Javascriptet. Är det över huvudtaget möjligt i JS? Går location.search.substring att skriva till eller modifiera? Jag har försökt med detta men det fungerar inte. location.search.substring(1) = "id=mittegetvarde"; I PHP fungerar detta och jag gör det genom detta kommando. $_GET['id'] = "mittegetvarde"; Jag vill altså simulera en URL som ser ut så här domain.com?id=mittegetvarde |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Den här tråden ska nog flyttas till Klientsidans teknologier
![]() Jag tror inte du förstår JS riktigt. location.search.substring(1) är ett funktionsanrop, så du kan inte tilldela den något värde. Kan du inte ändra variabeln där returvärdet location.search.substring(1) sparas? Jag tror det blir enklare om du postar lite kod så vi kan se vad det är du försöker åstadkomma egentligen. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Menar du att du ska ha PHP kod i JS koden?
location.search.substring(1) = "?id=<?php echo $_GET['id']; ?>"; |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Förklara närmare exakt vad det är du vill åstadkomma med din kod och gärna exempel direkt ur koden. Som tidigare påpekats kan du inte tilldela en funktion något värde =)
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Det går inte att ändra URL:n i addressfältet utan att webbläsaren skapar en ny request, bortsett från #ankare.
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|