FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Jimmy Eriksson som är kontorschef vid Loopia har tydligen fegat för Skattemyndighetens krav på tillgång till hela loopias kundregister och deras kunders personliga kontoinformation som inefattar personnummer och kontokort information.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article1105815.ab Helt otroligt att loopia lägger sig så snapt ner och dör för skattemyndighetens viftande med ett papper med krav om vite. Helt otroligt sjukt dåligt Loopia. Jag undrar om man kan begära ut Loopias inskickade uppgifter från skattemyndigheten genom editionsföreläggande. Vore ju rätt bra läge att ta deras kunder. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Men det är ju bra att man som kund får reda på det genom AFTONBLADET. Jävla idioti. Så de ska lämna ut mina personuppgifter och kontokortsuppgifter till skattemyndigheten utan min vetskap.
Fruktansvärt dåligt. Blir ingen förnyelse på deras hotell! "Loopias kontorschef Jimmy Eriksson uppger att han inte är så insatt i vilka uppgifter man har lämnat ut till skatteverket. " Vad fan är det för oinformerad chef? "Inte så insatt" |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
byt till mindre ställen där är risken mindre ... tycker att det här är läskigt ... att begära uppgifter från domän-ägaren är okej men inte som det är nu ...
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
blocket är oxå livsfarligt blocket lämnar regelbundet ut uppgifter till skattemyndigheten typ om annonserar för mycket mm mm ..........äckligt.... :angry: :angry:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag har varit nöjd med Loopia så här långt men detta känns helt fel av ren princip. Någon som kan matcha Loopias tjänster och priser för webhotell (php + asp med mySQL) men inte lämnar ut uppgifter på det här sättet får gärna skicka ett PM.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Riktigt kasst. Loopia going down!
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Medlem
|
Ja, inte lär man välja Loopia i framtiden efter detta. Känns aningen oseriöst och klantigt besvarat.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Tyvärr så har jag några domäner hos loopia, som jag nu genast har ändrat namnserver på så att de inte pekar på loopias parking sida, och därmed ger dem gratis marknadsföring för sina "tjänster". Nu är det slut med gratis åkande.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
man blir nästan glad att man har surftown.. dem e ju danska så deras kunder går ju fria från skatteverket.. =)
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Vad är det som är så upprörande egentligen? Ja, jag håller med om att agerandet känns underligt från Skatteverkets sida. Vi har inte fått någon begäran och eftersom en sådan skulle generera en massa merarbete får vi hoppas att vi slipper.
Men bedriver du en seriös verksamhet på Internet deklarerar du också dina intäkter. Skatteverket kommer således inte att få någon ny information. Eftersom det finns anledning att misstänka att även vår verksamhet kan komma att få en sådan begäran har ärendet som hastigast dryftats av styrelsen som är eniga i frågan. Kundinformation hanteras alltid med kundens integritet i första rummet; men om en svensk myndighet begär ut information som den har laglig rätt att erhålla skall sådan information givetvis lämnas ut. Vi, liksom Loopia, bedriver en affärsverksamhet. Vi har ännu inte fått förfrågningar från Skatteverket, men vi har kunder som genererat förfrågningar från Säkerhetspolisen och Ekobrottsmyndigheten samt från massmedia (däribland SVTs Plus) [kundspecifik information har inte lämnats ut till massmedia]. Dessa förfrågningar tar upp en massa värdefull tid. Vi lägger hellre tid och pengar på tjänster för våra seriösa kunder. De som vill hålla på med skattefiffel eller andra skumraskaffärer får gärna flytta till Bahnhof. Vi är inte intresserade av kunder med ljusskygga affärsidéer (vi tillåter exempelvis inte porr); seriösa företagare oavsett inriktning är mycket välkomna. En snabbkonsultation runt Bahnhofhistorien indikerar också att Skatteverket har rätt att ta del av det de begär från Bahnhof. Sen kan man tycka vad man vill om det hela, men det är en politisk diskussion. Sajthotellet är en affärsverksamhet och inte ett politiskt parti.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|