FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Mina gamla trotjänare till domän har jag inte använt på ett par år förutom att jag använder den till mail.
Så i helgen tog jag tag i den och tänkte jag skulle ge mig på att bygga en länkkatalog med hjälp av PHP Link Directory. Själva phpLD är ju busenkelt men mallarna (iaf de som är standard) är rätt röriga och dåligt kodade. Tog en av mallarna som följde med och gjorde ett eget utseende. Även om det följer mer eller mindre en av standardmallarna så ville jag särskilja mig... vet inte om jag lyckats dock. Funkar det tycker ni? Utan att placera om olika objekt (ursprungskoden var ju så rörig) så ville jag försöka att inte bli en i mängden av alla länkkataloger... utseendemässigt ![]() Ris eller ros? www.spaceboys.com |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Centrera kategorilänkarna.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Gissa hur många gånger jag har tänkt på det och när jag nu väl släppte det så var det ändå något jag hade glömt... tack 1337:an!
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
-Jobbigt att man måste länka tillbaka, visst vill du få ut din katalog, men ändå..
-Total records: X <--- ändra till svenska? -När man ska lägga till en länk och struntar/glömmer i att fylla i tillbaka länk, så kommer inget felmeddelande upp. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
TVÅcoolFYRAschool
![]() 1. Titta igen... Man måste INTE länka tillbaka... rutan finns där om man nu vill göra det, plus att din egen länk dessutom blir framhävd i kategorin. 2. Ska ändra total records... tack! Ska bara hitta det i koden... först ska jag äta =) 3. Inget fel kommer upp... helt rätt enligt punkt 1 ![]() EDIT: var hittade du Total Records? Jag hittar det inte på sajten... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
här hittade jag det, längst ner, lite mer på engelska där också. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Kanon, tack så mycket!
Hade inte gjort en sökning med så många träffar, så det hade jag missat. Jag har ju översatt alla 779 rader texter till svenska i language-filen, men denna templaten använder inte lang-filen!!! Fy f*n alltså så lack jag blev när jag översatt allt och sen bytte mall ![]() Mycket av texten är statiskt inskriven i koden. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Medlem
|
Jag tycker det är snyggt gjort.
![]() Namnet sticker ju också ut från de flesta övriga kataloger. Lycka till! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Förresten, ni får gärna registrera era länkar i katalogen, det är ju endast positivt ur seo-synpunkt
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Registrerade mig nyss och måste säga att det var riktigt DRYGT att välja kategori.
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|