FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Tjenare WNare!
Jag har sedan 2012 drivit ett chatt community mest riktat för ungdomar. Communityt stängde 2015 pga tidsbrist men öppnade igen i år. Innan hade vi cirka 120 000 registrerade användare nu efter återöppningen har vi hittils fått 2500 registrerade medlemmar. Communityt är ett chatt-community, mer eller mindre ett spel där folk har avatarer de kan klä sig med, bygga rum och vad som helst, eller helt enkelt sitta o hänga med andra spelare. Communityt har några gott vinstdrivande funktioner, som t.e.x. Cases (som CS:GO Cases) där användarna kan köpa en låda med hemligt innehåll. Ju värre möbeln i lådan är ju större chans är det att vinna den. Ju bättre möbeln i lådan är desto lägre chans är det att vinna den. Detta får användare att nästan bli beroende av dem, och köpa fler för riktiga pengar. Tekniken bakom hela communityt är helt auto-pilot. Staffsen på communityt jobbar där helt frivilligt och får ingen ersättning för det, de gör det för skojs skull. Inkomsten kan variera stort på grund av vilket utbud man ger användarna. Det är det som blir den nya ägarens ansvar. Sålänge har vi släppt 2 Cases och på varje case tjänade vi cirka 7 000 kronor under en veckas tidsperiod. Utöver det köper folk månadsmedlemskap och sammanlagt under 4 veckor efter att communityt öppnades såg vi en inkomst på cirka 14 000 sek. Vi har ingen reklam eller något sådant då jag är emot sånt, men ny ägare får gärna lägga in reklam och tjäna på den också. Sidan har en genomsnittlig passiv inkomst på cirka 7000 varje månad på auto-pilot. Jag har precis öppnat ett nytt företag som jag behöver dedikera all min tid åt och har inte lust eller tid att ha detta projekt i bakhuvudet längre. Vill bli av med det snarast möjligt. Vill du veta mer är det bara att slänga iväg ett pm. Vi kan sätta budgivning med ett startbud på 2000 kr. Budgivningen slutar när jag känner att jag är nöjd med ett bud eller slutar om budet når 7500 vilket jag sätter som ett köp direkt pris. Ha en fin dag! ![]() |
||
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|