FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Hej,
Jag håller på att göra en bulk insert med ca 50,000 poster. Kodsnutten för insert ser ut på detta vis. Kod:
string strSql = "INSERT INTO wc_list (id, name, company, orgNo, address, postalCode, city, phoneNo, carrier, status, projectId) VALUES(id, @A, @B, @C, @D, @E, @F, @G, @H, @I, @J)"; string strConnectionString = ConfigurationManager.ConnectionStrings["MySQL"].ConnectionString; MySqlConnection sqlConn = new MySqlConnection(strConnectionString); MySqlCommand cmd = new MySqlCommand(strSql, sqlConn); sqlConn.Open(); foreach (DataRow r in dt.Rows) { cmd1 = sqlConn.CreateCommand(); cmd.CommandText = strSql; cmd.Parameters.AddWithValue("@A", r[0]); cmd.Parameters.AddWithValue("@B", r[1]); cmd.Parameters.AddWithValue("@C", r[2]); cmd.Parameters.AddWithValue("@D", r[3]); cmd.Parameters.AddWithValue("@E", r[4]); cmd.Parameters.AddWithValue("@F", r[5]); cmd.Parameters.AddWithValue("@G", r[6]); cmd.Parameters.AddWithValue("@H", r[7]); cmd.Parameters.AddWithValue("@I", "0"); cmd.Parameters.AddWithValue("@J", iProjectId); cmd.ExecuteNonQuery(); } sqlConn.Close(); Just nu gör jag så att jag klickar på "INSERT-knappen" och sedan trycker jag direkt på ESC. Då kan jag surfa runt på sidan medans inserten håller på. hur kan jag åstadkomma samma effekt programmatiskt? håller på att utveckla i c# .NET tacksam för svar. |
||
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|