FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
Hej allihopa. Det här kanske kommer framstå som en liten tramsig tråd, men here we go.
Ok, nu är det så här att jag gillar sengångare. Alltså djuret sengångare, det är verkligen en fascination och en mycket lustigt djur. Titta på den här videon exempelvis: http://www.youtube.com/watch?v=9CaFMUp4_FU Detta har lett mig till slutsatsen att mitt ultimata mål i livet just nu är att själv få hålla i en och busa med. Hur går jag lättast tillväga för att göra detta? Jag är öppen för förslag som att exempelvis åka utomlands och besöka kanske något rehabcenter eller hem för sengångare. Hur hade ni gått tillväga? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Maila/ring Skansen och berätta om din fascination för sengångare. Försök att komma i kontakt med skötaren och inte bara deras kundcenter (dvs ta reda på skötarens namn och be om att få parata med honom/henne). Sen frågar du om du kan få träffa en sengångare.
Svårare än så bör det inte vara. Kul intresse förövrigt ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Medlem
|
Tack för svaren! Har faktiskt planerat in en stockholmsresa inom en snar framtid, så ska passa på att försöka synka mitt möte med sengångaren samtidigt.
Ska kolla med skansen first thing tomorrow. ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Flitig postare
|
LOL, You made my day
![]() Hade liknande känslor alla gånger man sett på Ice Age. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Medlem
|
Ringde skansen och de bad mig skicka in ett mail till zoologiska avdelningen vilket jag nu gjort. Inväntar ivrigt svar..
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Ett annat trevligt alternativ är att åka till Brasilien, in i djungeln. Garanterat hittar du förr eller senare någon som har en sengångare som du kan få hålla. Vet av egen erfarenhet
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
You are not alone...
http://www.youtube.com/watch?v=t5jw3T3Jy70 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Medlem
|
Haha! Har pratat med skansen på förmiddagen idag och ska boka tåg ner till Stockholm. Förhoppningsvis blir det nästa vecka!
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Medlem
|
Känns lite creapy... men alla har vi våra fetisher...
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Den uddaste "Off Topic"-tråden jag läst. Men lite rolig i alla fall
![]() Lycka till! |