FAQ |
Kalender |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
Efter att min epost läckt ut i en av de publicerade listorna från ett hackat forum/blogg så har andelen spam från svenska företag ökat betydligt. Det känns som att vissa helt enkelt inte kan hålla tassarna borta.
Det som gör mig lite oroad är när skräppost gått från att vara något som skyddade bolag i länder långt borta sysslar med till något som sker helt öppet på svensk mark. Idag rann bägaren över när jag upptäckte detta mail... "Pär Abrahamsson <[email protected]> 7 maj 2013 13:40 Hej! Vi är ett datakonsultbolag som jobbar med drift, förvaltning och utveckling av bland annat hemsidor och webbservrar. Vi har sett att ni använder Wordpress[...]För bara 795 kr i månaden tar vi hand om uppdateringar och annat som krävs för professionell förvaltning. Vi gör manuella uppdateringar av Wordpress och sajtens pluginer.[...] Bästa Hälsningar Pär Abrahamsson, vd Svenska Infobyte AB" Har det gått så långt att man inte ens skäms över att göra dessa utskick längre? Min första tanke var att det var någon som bluffregistrerat en domän och bara utgav sig för att vara "Pär", men bolaget är registrerat och har både den domän och VD som det utger sig för... Är detta något som ni andra också upplevt har ökad de senaste åren? Att spam har gått från ENLARGE YOUR PNIS till dessa mer "rumsrena" skräpposten? /JB |
|||
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|