Kom ihåg mig?

Crystone blåser kunder genom att inte informera om avtal?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2010-02-21, 12:44 #1
freakaliss avatar
freakalis freakalis är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Oct 2004
freakalis freakalis är inte uppkopplad
Medlem
freakaliss avatar

Reg.datum: Oct 2004
Standard Crystone blåser kunder genom att inte informera om avtal?

Jag var intresserad av att testa crystones gridtjänst (server.se) till ett projekt. Tog kontakt med dem och fick tag i en säljare som skickade detta mail.

Jag fick in din intresseanmälan på Crystone Grid.
Vi kan i dag erbjuda grymma priser på vår VPS lösning. Dom kunder som
redan ligger på vår VPS har sen automatisk förtur på Crystone Grid när
den kommer upp på sen hösten (hösten 2009).

Vill du få pris på VPS lösningen redan i dag så maila mig vad Ni
behöver så mailar jag tillbaka ett erbjudande som Ni inte kan säga nej till.

De gav ett bra pris på VPS och jag tackade ja (via e-post) eftersom det skulle konverteras till grid under hösten. De satte upp vps:n och jag fick kontouppgifterna samt första fakturan.

Tjänsten fungerade bra i några månader tills servern slutade svara en fredag. Behöver starta om servern tänkte jag. Försöker logga in i deras kontrollpanel för att göra en omstart. Men då visar det sig att man inte kan hantera VPS:er via deras kontrollpanel. Den är bara till för domäner och vanliga webbkonton.

Jag ringer till supporten. Men de har inga tekniker som jobbar under helgen så de kan inte starta om VPS:n. De kan ringa en jourhavande tekniker men då kostar det 1400 kr / timmen. Jag väntar istället tills på måndag då deras tekniker startar om servern. Men på fredag samma vecka händer det igen och servern slutar svara.

Då tröttnar jag och skaffar ett konto hos Mycitycloud istället där man får kontrollpanel och möjlighet att styra servern själv.

Jag skickar in en uppsägning till crystone och det är då kallduschen kommer. De skickar en avslutningsfaktura på 6 månader med hänvisning till sina allmäna villkor har en minsta avtalstid på alla(!) sina tjänster i 12 månader.

De har aldrig tidigare framkommit något om dessa allmänavillkor eller att det fanns någon minsta avtalstid överhuvudtaget. Säljaren har inte informerat om detta under vår mailkonversation (som jag har sparat). Det har inte heller stått något om villkoren på fakturorna som de har skickat ut. Hade jag fått någon indikation på att de hade en minsta avtalstid på 12 månader så hade jag aldrig tecknat någon tjänst hos dem.

Kan de verkligen göra så? Kan de hänvisa till villkoren om de inte har upplyst kunden om dem? Man känner sig rejält blåst. Jag har givetvis varit i kontakt med dem men de står på sig.

Det skall också tilläggas att det fortfarande inte blivit någon gridtjänst av VPS:n som de lovade i början.

Vad skall man göra? Betala fakturan och bestrida den?
freakalis är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 10:24.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017